Super vangsten bij Carp a Go Go

Maandag, 3 juni 2019

Spreekwoorden zoals de eersten zullen de laatsten zijn gaan zeker wel op. 208 kg voor de top tien, dat is lekker scoren toch?

Carp a GO GO is een leuke visdag ergens op een commercial lake waar we de daar aanwezige karpers proberen te vangen. Heel andere visserij dan we gewend zijn maar oh zo leuk. Dit keer was de Berenkuil in Putten onze gekozen lokatie.

Na de koffie kregen we aan het water wat uitleg over het vissen op een commercial. Die uitleg was zeer welkom want de meeste vissers waren starters met weinig of geen ervaring.

Eerst werd even vrij gevist waarbij vissers elkaar nog wat tips en tricks lieten zien en er veel gewandeld werd na het opbouwen. Al snel was duidelijk dat de vis het wel zou doen deze dag en dat het bloedheet zou worden, niet van de inspanningen maar de combinatie actief vissen en temperaturen van rond de 30 graden bij een fel brandende zon was er een om te gaan zweten en/of verbranden.
Vooraf werden dus de bussen lotion en zonnebrand rijkelijk benut.

Wat een dag! Al snel werden de eerste vissen gevangen, Tim en Andre leken veruit het snelst te gaan waar Marco de bonusvissen aan de praat kreeg. De rest was nog wat zoekende.
Met de pauze werden sommigen van de schattingen van anderen over hun vangst gemotiveerd een tandje bij te schakelen. Het ging tenslotte we om het klassement werd lachend gezegd.

Oh ja, het klassement, alhoewel iedereen er uiteraard op gebrand was om het hoogste gewicht te vangen was dat voor de prijzen niet altijd gunstig. Een leuk systeem waar je bij je steknummer tevens een blind geschat gewicht kreeg was bepalend. De stek is logisch, wat er op je briefje staat is waar je vist. Het blinde gewicht, door de eigenaar geschat, was voor iedereen onbekend. Jou daadwerkelijke vangst en het blinde voorspelde gewicht werden van elkaar afgetrokken en het verschil daartussen was bepalend.

Zo werd Jan van de Bovenkamp met ruim 40 kilo de winnaar op gewicht maar voor de prijzen deed hij niet mee, het geschatte gewicht was ruim 30 kilo minder, daardoor dus laatste!

Zo won de op gewicht 7e geworden Marina ter Horst winnaar want het verschil mat haar geschatte gewicht was maar 5 kilo. Daarmee bleef ze haar man Jomar 5.1 kg en Tim Copier met 5.3 kg voor.

Alle deelnemers hebben veel plezier beleefd aan deze leuke gezellige visrijke dag op de Berenkuil, een aanrader voor alle vaste stok vissers.

De top tien met gevangen gewicht en verschil

1 Marina ter Horst. 12.000 kg. 5 kg verschil
2 Jomar Ter Horst. 14.100 kg. 5.1 kg verschil
3 Tim Copier. 24.700. 5.3 kg verschil
4 Jan v Emst 8.400 kg. 5.6 kg verschil
5 Marco Copier. 26.700 kg. 8.7 kg verschil
6 Patrick vd Bovenkamp 24.500 kg. 9.5 kg verschil
7 Remge Vink 4.500 kg. 11.500 verschil
8 Andre Rademaker 39.200 kg. 13.2 kg verschil
9 Johan Baauw 14.600 kg. 15.4 kg verschil
10 Jan vd Bovenkamp 40.200 kg. 30.2 kg verschil

Een leuke manier om iedereen gelijke kansen te geven, doen we komend jaar gewoon weer.

Meer foto's zien van deze geweldige dag ? Kijk dan bij het kopje foto's boven in de blauwe balk!