Wedstrijdvissen voor jong en oud kan ook topsport zijn!

Zaterdag, 13 juli 2019

Bij “Ons Stekkie” Zeewolde is de zomercompetitie meer een gezellig samenzijn en elkaar proberen de loef af te steken dan topsport. Regionaal, Landelijk en zelfs in Europees en Wereldverband worden echter topwedstrijden gevist die gaan om landelijke, Europese en Wereldtitels. De sterren stralen en de verliezers leren, zo is dat op elk niveau. Jong beginnen is essentieel want uren draaien is leren en stappen maken.

Binnen de club vissen een aantal van die deelnemers tot en met Internationaal niveau, dat helpt je leren om in elke omstandigheid juiste keuzes te maken. Daar leer je snel en veel.

Wedstrijd 5 van de zomercompetitie was daar wel redelijk exemplarisch voor.
De nr 1 en 2 van de dag vingen duidelijk meer dan het gemiddelde, beide heren vissen dan ook al jaren en overal. Dat helpt uiteraard.

Als je bedenkt dat de nummers 1 en 2 ruim honderd vissen vangen en de nummer 3,  33 stuks snapt u wat we daarmee bedoelen. Kun je vissen leren dan? Zeker weten! Vissen is volgens de toppers 15% geluk en 85% kunde, wij geloven dat ook want niet voor niets is de winnaar van de afgelopen zomer en wintercompetitie alweer hard op weg dit in deze zomercompetitie te herhalen.

De uitslag, die komt later nog wel te sprake, het gaat hierbij niet om personen maar om bovenstaande te staven!