Praktijkles vaste hengel

Donderdag 12 mei de dag waarop één van de belangrijkste jeugdactiviteiten wordt georganiseerd. Jullie passen namelijk de opgedane viskennis in de praktijk toe. Niet alleen leerzaam voor de cursisten, maar ook voor deelnemers aan de jaarlijkse jeugdcompetitie. Kortom: een activiteit die je niet mag missen!

Ook onze jeugdleden van 7 t/m 17 jaar kunnen gratis aan de praktijkavond deelnemen.
Wil je meedoen? Meld je dan aan via jeugd@visseninzeewolde.nl.
Verzameltijd: voor alle deelnemers 18.00 uur

Verzamelplaats: Merelhof

Aanvangstijd van het vissen: voor alle deelnemers 18.15 uur

Eindtijd van het vissen: voor alle deelnemers 19.15 uur

Hoe gaat de praktijkles in zijn werk?

Aangekomen op de visstek leggen de jeugdbegeleiders uit wat je moet doen voordat je begint met vissen met de vaste hengel zoals bijvoorbeeld het handig inrichten van je visstek, het bereiden van lokvoer, het optuigen van je vaste hengel en het uitloden en peilen van je dobber. Daarna is het tijd om te gaan vissen en lopen de jeugdbegeleiders rond voor tips en tops.

Wat dien je mee te nemen?
Alle hengelsportmaterialen die je in principe nodig hebt voor het vissen met de vaste hengel. Deze materialen zijn opgenomen in de checklist Wat heb je nodig als je gaat vissen op witvis met de vaste hengel. Probeer zoveel mogelijk van de aangegeven materialen mee te nemen als je deze natuurlijk hebt.

Gratis aas en lokvoer!
Voor aas en lokvoer hoef je niet te zorgen, maar neem wel iets mee om het in te doen. Een hengel kan eventueel worden geleend van de vereniging.

Aanmelden voor deelname aan de competitie is handig, zodat wij rekening kunnen houden met materiaal en begeleiding! via: jeugd@visseninzeewolde.nl onder vermelding van je naam, adres, leeftijd en je vispasnummer.

Deelname aan de wedstrijden is geheel gratis aan het eind van de competitie zijn er diverse leuke prijsjes te winnen!