Lidmaatschap

Om te mogen vissen in Nederland moet men in het bezit zijn van een visvergunning.

Welke vergunning men nodig heeft hangt af van de leeftijd van de visser, de plaats waar gevist gaat worden en de methode van vissen. Alle informatie over de wetgeving op dit gebied kan men terug vinden op de website van Sportvisserij Nederland: www.sportvisserijnederland.nl

Als men lid is van een vereniging die aangesloten is bij Sportvisserij Nederland dan krijgt men een Vispas die behalve het recht geeft om te vissen in het water van de vereniging waar me lid van is ook op al het door de aangesloten verenigingen ingebracht water, HSV “Ons Stekkie” is aangesloten bij Sportvisserij Nederland.

Er bestaan bij onze vereniging de volgende vergunningen:

- De Vispas, deze is voor senior leden vanaf 14 jaar.

- De juniorVispas, voor leden tot en met 13 jaar.

- De gratis jeugdvergunning voor leden tot en met 13 jaar.

Als u lid wilt worden van onze vereniging kan dat digitaal of via een van onze verkoop punten.

Digitaal gaat u op deze website onder vergunningen naar Vispas aanvragen, waarna u terecht komt op de website van Sportvisserij Nederland, die het verstrekken van de visdocumenten voor ons verzorgd. Nadat u alle gegevens ingevoerd heeft kunt u een tijdelijk document downloaden en direct gaan vissen.

Bij onze verkooppunten kunt u een zogenaamd Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap kopen, na invulling van de gegevens en ondertekening kunt u met een helft van dit bewijs direct gaan vissen, de andere helft dient opgestuurd te worden naar Sportvisserij Nederland.

In beide gevallen ontvangt u de Vispas binnen enkele weken thuis gestuurd.

Onze verkoop punten zijn:

- De winkeltjes Weergang 9a Zeewolde

- Tropica Raadhuisstraat 43-45 Zeewolde

- Bruna Kerkstraat 10-12 Zeewolde

De prijzen van lidmaatschap bedragen momenteel:

- Vispas (vanaf 14 jaar) € 35,00 per jaar

- Vispas (vanaf 14 jaar) indien men al lid is van een andere aangesloten vereniging € 19,00 per jaar

- Junior Vispas (tot en met 13 jaar) € 12,00 per jaar

- Jeugdvisvergunning is gratis maar uitsluitend te downloaden via deze website.

Bij aanmelding betaald men eenmalig € 5,00 administatie kosten, behalve bij de Jeugdvisvergunning.

Als men niet instemt met het betalen van de jaarlijkse contributie via automatische incasso dan wordt er jaarlijks een bedrag van € 5,00 incassokosten berekend.