Viswater

Aanloop haven Zeewolde

Aanloop haven Zeewolde:

Watertype: Haven

Belangrijkste Vissoorten: Baars, Blankvoorn, Bliek, Brasem, Karper, Snoek, Snoekbaars, Winde

Belangrijkste sportvistype: Jeugd, Recreatievisser, Snoekvisser, witvisser

Plaatsen: Flevoland, Zeewolde

Vissen in de havens van zeewolde

Bekend van, het Guinness wereld duur record vissen dat hier door J vd Bovenkamp op 157 uur gebracht is, kortom een stek met veel historie.

Viswater en visstekken

Zeewolde ligt aan aan het Wolderwijd één van de Veluwe randmeren. Zeewolde kent 5 havens, Bolthaven, Pluuthaven, Aanloophaven, Bonshaven en Voorhaven. De haven is gemiddeld 2 tot 2,5 meter diep. Het water stroomt nauwelijks en door dat de haven goed is ingesloten met gebouwen zit je hier behoorlijk in de luwte.

Met name de Aanloop haven kent mooie stekken waarvandaan het goed vissen is op witvis maar zeker ook de roofvis waarbij het vangen van hele grote snoek geen ondenkbare zaak is.

Visbestand en vangsten

De visstand is in de havens goed. Brasem, blankvoorn, winde karper en bliek zijn hier te vangen. Van de roofvissen komen met name de baars en snoek voor. In de winter is met name erg goed wanneer de witvis en roofvis de havens van de randmeren gaan bevolken.

Bereikbaarheid van water en stekken

Je kunt hier prima bij de stekken komen. Het is een echt stadshaven en je kunt hier dan ook met de auto bij je stekken komen.

Vergunningen en rechten

DE RECHTEN VOOR HET VISSEN IN DE AANLOOPHAVEN BERUSTEN BIJ DE LOKALE HENGELSPORT VERENIGING

De verbeelding Zeewolde

De verbeelding Zeewolde:

De verbeelding is een kunstzinnig object midden in een plas water met een mooi bestand aan Karper, snoek en witvis.

De gemiddelde diepte varieert tussen 40 en 90 cm, er staat in de vroege zomer een te grote hoeveelheid begroeiing om er makkelijk te kunnen vissen maar het voorjaar en najaar zijn perfect voor het vangen van mooie maten Karper tot zo,n 14 kilo!

In de zomer moet je meer moeite doen maar is er een behoorlijke kans op grote graskarper, zeelt etc.

De verbeelding leent zich voor het roof, karper en witvissen. Favo aas is Mais. en voor de snoek is het oppervlakte aas en weedless de juiste manier!

Je vindt de Verbeelding in de meest zuidwestelijke hoek van het dorp aan de rand van het bos in het verlengde van de Wetering gracht.