Patrick vd Bovenkamp na zomerkampioen ook winterkampioen Zeewolde

Zondag, 10 maart 2019

Het was rete spannend, en dan bedoelen we echt rete spannend! Alle posities in het klassement waren nog te vergeven want iedereen stond erg dicht bij elkaar in punten en soms ook gewicht.

De nr 1 en 2 stonden vast maar wie dat zou worden niet, beide vissers hadden vooraf maar 8 puntjes en een 2 om te laten vallen.
Beide vissers werden echter ook nu weer 2 e in hun sector en dus was het gewicht doorslaggevend.
Patrick vd Bovenkamp versloeg met bijna 100 kilo Jomar ter Horst die met bijna 70 kilo een prima debuut in de wedstrijdvisserij net niet kon verzilveren met de winst.
Derde werd Carl Visser die klom van positie 18 naar 3, spectaculair dat zeker! Hij moest dan ook nog 200 punten laten vallen ivm een gemiste wedstrijd. Uiteindelijk won hij in deze 10e wedstrijd zijn sector.

De top vijf halen was lastiger dan je denkt, er eindigden 3 vissers met 14 punten ook daar was dus gewicht uiteindelijk doorslaggevend.
Jan van de Bovenkamp klom van 6 naar 4 door met bijna 18 kilo en uiteindelijk het op 1 na hoogste totaalgewicht. Door de sector en overall winst behaald deze laatste dag was de 4e plek zijn deel. Willem vd Berg werd 5e en door een iets minder gewicht, hij werd slachtoffer van zijn gemiste wedstrijden.
6e, ook met 14 punten werd Anton Verseveld. Een prima prestatie maar door net wat minder, net buiten de beoogde top 5.

In een jaar waarin ijs 1 wedstrijd om zeep hielp, de ijsbrekers er ook 1 met ijs mogelijk maakten en het droevige verlies van wedstrijdleider Jan Rondhuis zegevierde de zomerkampioen van Zeewolde dus ook in de winter, een unieke prestatie!

Alle deelnemers vielen in de prijzen en sloten met een warm oosters buffet de zeer geslaagde competitie af.
Nogmaals klonk applaus voor de organisator Jan Rondhuis en zo gaan we binnenkort weer verder met de nieuwe zomercompetitie, helaas zonder Jan maar met hem in onze harten gesloten vol passie en plezier.

Zie hieronder de foto's van de nummers 1,2 en 3.

Patrick v/d Bovenkamp 1e                                    Jomar ter Horst 2e                                                Carol Visser 3e