Starters Tip

Vrijdag, 10 mei 2019

Vissen kun je leren! Kom naar een van de cursus avonden in ons clubhuis.

Heb je je documenten in orde?

Dan wordt het tijd de materialen en het aas en of voer te kiezen wat hoort bij jou stijl van visserij.
Volg bij voorkeur een cursus van de club of leer het op school!

Een manier om het vissen in de basis te ontdekken is de vaste (telescopische) hengel. Lage kosten, veel plezier en makkelijk vangen zijn een reden om deze stijl als eerste te proberen.

Wil je met een dobber op bijvoorbeeld Voorn, kleinere karper en o.a Brasem vissen dan volstaat een starters set met een vaste hengel naar keuze. Een tuigje waarop lijn, dobber loodjes en de haak zijn voorgemonteerd. Deze kies je door op het gewicht van de dobber (max 1 gram) en maat van de haak (max 14) te letten.

Niet te grote haken! Niet te dikke lijnen! En zeker geen heel grote dobber waardoor er gelijk teveel lood op je lijn moet.

Bij het vissen is peilen belangrijk! Een peilloodje is geen overbodige luxe.

Ook een hakensteker is belangrijk, hiermee onthaak je makkelijk de gevangen vis.

Een schepnet kan heel belangrijk zijn als je een kanjer haakt, tillen gaat dan natuurlijk niet. Landen met een schepnet wel!

Wil je in bezit komen van je basis diploma sportvissen? Dan is het zaak om GRATIS de jeugdcursus te volgen op een van onderstaande data;

12 Juni 18.00 uur clubhuis “Ons Stekkie” Baardmeesweg 4a

26 Juni 18.00 uur clubhuis “Ons Stekkie” Baardmeesweg 4a

Doe het want, het is echt waar.

Vissen en vangen kun je leren!