Grondels heersen

Maandag, 10 juni 2019

Wedstrijd drie in een enerverende strijd om de zomertitel bleek er een die beheerd werd door de grondel/ donderpad.

Sinds de open verbindingen tussen grote rivieren er zijn komen de grondels ook in grote getallen voor op bijna elk water in Nederland.
We kunnen ons een betere invasie voorstellen van vissen uit andere delen van Europa.
De hoge vaart blijkt geen uitzondering op dat thema. Bijna 100 vissen zijn er bij elkaar geschraapt en was geen enkele vis van een andere soort dan grondels bij!

De beste grondelaar was Patrick van de Bovenkamp, gevolgd door respectievelijk Anton Sterenberg en Jan van de Bovenkamp.
Dramatische vangsten dus, dat wil zeggen als je beet kreeg. Enkel deelnemers bleven op die akelige 0 steken. Jammer van de eerste pinksterdag aan het water.
Toch zakte bij geen enkele deelnemer de moed in de schoenen, volgende keer beter was het motto na de wedstrijd.
Na de wedstrijd nog een drankje gedaan met Rene Dopenberg die eerst met ons aan het water en in het. Lubhuis zijn 25 jarig huwelijk vierde om het daarna thuis groots aan te pakken. Van harte gefeliciteerd Rene.