Polderkampioenschap 2019 prooi voor Fabienne ter Horst

Maandag, 19 augustus 2019

De trofee keert terug naar Zeewolde.

Dronten, Al enige jaren wordt er ergens in de polder, afhankelijk van wie het event organiseert, gevist om de team en individuele titel Polder kampioen sportvissen.
Zo ook dit jaar waar we op de lisdoddeweg te Dronten een vol parcours wedstrijdvissers aantroffen die allemaal maar 1 ding hoopten, kampioen worden. In 2018 won het Zeewolder team van Ons Stekkie al en men was er op gebrand deze trofee en titel weer retour Zeewolde te brengen. Ook was de individuele titel toen voor Ons Stekkie, toen was het Rene Doppenberg.
Onder wisselvallige omstandigheden werd gevist aan de lage Vaart, de berichten vooraf waren super. Er zou erg veel vis gevangen kunnen worden en dus waren een aantal vissers gericht op de dikke vissen aan het vissen.
Fabienne had een ander tactisch plan, zij had de focus op korte afstand en de daar zwemmende baarzen. Ruim aangevoerd met wormen had ze in no time de vis aan de praat. Dat lukte anderen niet en dus bouwde ze gestaag aan een voorsprong. Tot er verderop op het parkoers een dikke Zeelt werd gevangen en dit een voorbode van meer grote vis leek. Leek! Want er volgden geen grote vissen na deze uitzondering die de vanger wel een tweede plaats opleverde.
Het teamklassement is altijd spannend, ook dit keer zat er tussen de beste 12 van de andere teams en die van Ons Stekkie maar 2 kilo. De totale vangstgewichten van de beste 12 vissers maken een totaal gewicht en dat bepaald dus de score per team.

Fabienne ter Horst en Team ons Stekkie werden kampioen en dus ging inderdaad de trofee mee retour nAr Zeewolde.

Komend jaar is Zeewolde gastheer, dan gaan we proberen er een 3 op een rij van te maken.

Uitslag polderkampioenschap 2019

1. Fabienne ter Horst 3.710