Bratwürstcup 2019

Maandag, 30 december 2019

Een brug te ver?

Zeewolde, De Bratwürst cup 2019 (een jaarlijks terugkerende viswedstrijd van de HSV “Ons Stekkie” werd beslist bij de bruggen. Het parkoers lag er op het oog schitterend bij maar de nachtvorst maakte dat de vissen zeer statisch werden en op het hun voorgezette aas niet of nauwelijks reageerden.

Het was bij de bruggen te doen, daar werden de meeste vissen verschalkt, duidelijk werd dat elk obstakel een hotspot was. Kleine baarsjes waren de buit, de andere vissen lieten het volledig afweten.

Er werd in twee sectoren gevist, vak A aan het Weteringplein en vak B in het verlengde van de Lisdodde. Afgelopen jaar werden er door de top 5 ruim 1000 vissen gevangen, nu was het Edwin Kaak die met maar 27 vissen de wedstrijd en daarmee de felbegeerde Bratwürst cup 2019 won.

De beker staat dus een heel jaar te pronken bij de fam. Kraak in Lobith.

Tweede werd, All the way from Friesland, Suzanne Dijkstra.

Derde was Rik Hartogs, een van de van ver afgereisde Brabanders.

Na afloop voorafgaande aan de prijsuitreiking was er de lang verwachtte Bratwürst met Sauerkraut und zwiebeln. Uiteraard Ambachtelijk bereid door de Koks van dienst, Jan en Jomar, de Bar werd gerund door Fabiënne en Marina terwijl op afstand het brood werd afgebakken door Adri.

Zo vond een ieder zijn of haar rol deze dag.

Na afloop werd namens de wedstrijdvissers het gehele vrijwilligers korps in de spotlight gezet vanwege de vlekkeloze organisatie.