Verseveld en Rijken winnen de koppelwedstrijd

Dinsdag, 14 januari 2020

Het is zaterdag en de mannen van de organisatie zijn al vroeg uit de veren. De barbezetting, inschrijfteam en de uitzetploeg zijn al volop bezig terwijl er door de natuur maar langzaam met licht gestrooid wordt.
In dat vroege ochtendlicht komen de grote zwarte rovers via het luchtruim om in de haven te gaan jagen. Aalscholvers zijn echte rovers! Ze zijn dan ook niet welkom op het parcours en daarvoor hebben we onze levensechte vogelverschrikker op pad gestuurd.
Het lukt de rovers uit de haven te houden en langzaam wordt het licht.
In het clubhuis vloeit het goudbruine sap ( de koffie) al rijkelijk. Dat zal bij sommigen s’middags wel geler van kleur worden denken wij.
Na de koffie is het stekken loten na inschrijving, 14 teams loten en gaan op pad naar de haven alwaar de stekken worden ingericht met materialen om de vingers bij af te likken.
Als iedereen geïnstalleerd is en de klok 09.15 uur aangeeft starten de matadoren hun wedstrijd.
Oeps, ondanks de goede berichten van de uitzetploeg blijkt het vangen maar langzaam en te weinig voor te komen.
Sommigen twijfelen of er niet teams met een 0 score zullen zijn?

Nou dat is in de winter eigenlijk nooit het geval in de “ COOP” haven, nu dus ook niet maar het viel zeker niet mee.

3 vakken met evenzoveel vakwinnaars.
Vak A werd gewonnen door. E Rijken en A Verseveld met ruim 18 kilo.
Vak B werd gewonnen door L de Rade en A Klop met ruim 10 kilo.
Vak C werd een prooi voor F Court en R v Dorst met ruim 3 kilo.

Vangsten die zeker niet het geen we voor ogen hadden waarmaakte maar, na afloop lieten de deelnemers weten toch een superdag te hebben gehad, veel plezier en respect voor mens en dier. Zou zomaar een nieuwe slogan kunnen worden hahahaha.

Vanaf deze kant ook nog even een boodschap van sterkte naar Gert Worst, hij is door ziekte uitgeschakeld en vecht voor bonustijd.
Ook Otto Versteeg wensen we sterkte bij zijn herstel, Otto verblijft tijdelijk in het ziekenhuis en we hopen hem de volgend seizoen weer te zien.

Komend weekend de 5e ronde Wintercup.

Tot dan.