Harderhaven

Vrijdag, 19 juni 2020

Aan de hengelsport vereniging “Ons Stekkie” Zeewolde is het visrecht door de rechthebbende in deze haven contractueel verleend.

Dit wil echter niet zeggen dat we 100% van de haven kunnen/mogen bevissen. De daar ter plaatse opererende haven exploitant heeft de rechten op en aan maar ook binnen een straal van 4 meter vanaf zijn steigers. Er mag dus in het havengebied door Vispas eigenaren gevist worden, maar altijd op minimaal 4 meter vanaf de steigers en dat betekend dus ook niet werpend richting deze steigers.

De zogenaamde hoofdvaarweg aldaar is echter vrij te benutten zonder voor scheepvaart hinder te veroorzaken

Ook de oevers anders dan die waar de steigers liggen en of privé terreinen van bewoners zijn gewoon te bevissen.

De bordjes met het verbod om in de haven te vissen , zoals bij de ingang van de haven geplaatst door de haven exploitant zijn dus door hem/haar onterecht geplaatst!

Hierover wordt met de verhuurder van de rechten contact opgenomen.