Wateren in Zeewolde voor het overgrote deel landelijk ingebracht.

Vrijdag, 28 december 2018

Een reeds enkele jaren geleden in gang gezet proces voor inbreng van Zeewolder viswater kwam tot stilstand door,

een nogal vijandige opstelling van een andere polder vereniging (OGA, nu HSV Almere) jegens onze HSV.

Een ook door onze vereniging met plezier positief gesteund initiatief vanuit de federatie om zoveel mogelijk water in de VISpas te krijgen geven we dan nu invulling.

Het tot nu toe niet inbrengen had dus een duidelijke oorzaak. Desalniettemin getuigden we van goed gastheerschap door "bijna" iedereen gebruik te laten maken van onze wateren op verzoek aan onze HSV.
Nu is het dan toch zover, formaliteiten moeten nog worden geregeld maar we gaan per 01-01-2019 onze wateren ( voor het grootste deel) inbrengen.
De huurovereenkomst moet worden aangepast, het artikel, niet onderverhuren aan derden gaat eruit, en daarna zullen verhuurder en huurder een nieuw ondertekend document voor visrechten hebben.
We behouden ons het recht voor om delen hiervan uit te zonderen. Die delen die we niet inbrengen zijn met goed onderbouwde argumenten, de redenen, zijn/worden, naar de federatie duidelijk gemaakt.
Inbreng in de VISpas dus, ook wij hadden dit graag eerder gedaan, de problemen met de buur vereniging motiveerden niet en de eerste mogelijkheid was bij het verlenging van het visrechten huur contract.

We geven zo snel mogelijk een volledig overzicht met alle details over inbreng!