Zomercompetitie wedstrijd 1 op 12 Mei 2019

Dinsdag, 14 mei 2019

Het was op dag 1 een moeilijke maar spannende strijd.

De zomercompetitie is gestart met sterk wisselende weersomstandigheden. S’ochtends ging bij menigeen na 30 minuten aan het water de jas uit. Het zonnetje brandde maar achter ons ontstond een cumilis nero succesum traverse. Oftewel een heel erg zwarte regenwolk en die deed haar plicht door ons even het leven zuur te maken. Het goot even dikke tranen maar er was ook de bijbehorende wind. Kortom geen makkelijke omstandigheden die gelukkig snel weer over waren en het zonnetje de strijd van de regenbui weer won.

De dorpsgrachten zijn schitterend maar ook al weer behoorlijk begroeid en ook dat kan lastig zijn zo bleek voor sommigen.
Er werd echter redelijk tot goed gevangen, de winnaar Patrick vd Bovenkamp bleek geen 1 jaars vlieg en gaat gewoon door met vangen. Hij wist er 200 exact te vangen en klopte iedereen makkelijk op aantallen. Hij moest echter de strijd om het gewicht aan Anton Sterenberg laten die met zijn twee dikke platten en een mooi aantal meer gewicht in de schaal bracht.

Een spannende strijd die de volgende top 3 opleverde,

1 Patrick vd Bovenkamp. 4 punten
2 Anton Sterenberg. 5 punten
3 Erik Mulder. 6 punten

Daarachter zitten mensen met 7 en of meer punten maar die blijven er wel kort bij dus de top drie kan spreken over eerste gewin, maar volgens oplevering is dat kattegespin!