Uitslag zomercompetitie wedstrijd 2

Dinsdag, 28 mei 2019

Ronde twee was voorlopig de laatste wedstrijd op de dorpsgrachten en dus waren aantallen te vangen zo was de verwachting. De Overlooptocht lag er schitterend bij, maar wat gelijk al opviel was dat er geen beweging aan het anders zo bruisende oppervlak te zien was. Een slecht teken of stilte voor de storm?

Al snel na aanvang werd duidelijk dat het voor 90% van de deelnemers een lange adem zou vereisen alvorens beet te krijgen. Behalve dan bij de kop en staartplekken waar respectievelijk Fabienne ter Horst en Otto Thijs hun slag leken te slaan. Waar de meesten minimaal twee uur moesten wachten op de eerste aanbeet waren het deze twee cracks die al met regelmaat vis vingen. Zou het een 1 / 2 worden voor kop en staart?

Nee! Want na twee uur te hebben zitten turen was het eerst Patrick vd Bovenkamp die blijdschap toonde met zijn eerste vis waarop er rap een ruim 50 tal volgden. Op dat moment dachten meerdere vissers nog aan voortijdig stoppen. Dan horen we ook de eerste. Vissen bij Martin Hoekstra en Remge Vink en dus gaan we er nog eens voor zitten. Na 2 1/2 uur vangt ook Jan vd Bovenkamp zijn eerste guppie, toch was ook hij er blij mee want de 0 is wat je wil voorkomen, er is zelfs een naam voor het niets vangen! Blanken heet dat.

Niemand heeft uiteindelijk geblankt! Dus iedereen vis, en ik kan uit ervaring melden dat dat op toveren leek.

Uiteindelijk werd de top drie gevormd door: derde Jan vd Bovenkamp, tweede Patrick vd Bovenkamp die allebei schoondochter/ vriendin Fabienne ter Horst moesten laten voorgaan. Top gevist! Prima resultaat ook met een 1 op aantal 107 stuks en een 1 op gewicht, 4,5 kilo.
Daar kwam de rest lang niet aan, maar er wordt sportieve wraak voorspeld dus Fabienne, pas op de concurrentie slaapt niet.