Memorial Jan Rondhuis 2020

Woensdag, 29 januari 2020

De éérste editie van de Jan Rondhuis memorial was er een met meerdere gezichten, naast blijdschap en plezier was er die zure herinnering aan het moment dat w, met grote schrik en ontsteltenis vernamen dat Jan Rondhuis, onze wedstrijdleider en algemeen vrijwilliger, ons was ontvallen. Niet lang na dit moment werd besloten om Jan jaarlijks te herdenken met een memorial koppelwedstrijd.

Zaterdag 25-01-2020 was het zover. De koppels werden vooraf bij elkaar geloot, dit is natuurlijk spannend want met wie mag je de wedstrijd vissen?

Daarna werden de stekken geloot.
Leuke koppels werden gevormd ;

- André & Arend
- Dick & Fabiënne
- Jomar & Patrick
- Bennie & Marina
- Gert-Jan & Wout
- Hans & René
- Anton V

Hier een lijst van de koppels met stek nummers:

1. Bennie & Marina
2. Dick & Fabiënne
3. Andre & Arend
4. Hans & René
5. Gertjan & Wout
6. Patrick & Jomar
7. Anton V

Wedstrijdleider Patrick vd Bovenkamp zag toe op een eerlijk verloop.

Op voorhand werden bepaalde plekken gevreesd en op andere stekken werd gehoopt. Maar was dat wel terecht? Waren de gehoopte stekken goed en de gevreesde stekken minder?

Uiteindelijk werd deze gezellige wedstrijd met ruim 26 kilo naar de hand gezet van Dick Arends en Fabiënne ter Horst die in de boxen een tempo aan de dag legden waar al die andere matadoren alleen maar naar konden kijken.

De uiteindelijk uitslag:

1. Fabiënne & Dick met 26.470kg
2. André & Arend met 18.085kg
3. Bennie & Marina met 16.740kg
4. Hans & René met 10.850kg
5. Gertjan & Wout met 5.185kg
6. Patrick & Jomar met 335gr
7. Anton V met 0 gr

Komend jaar uiteraard weer de Memorial 2021 en wederom op de 4e zaterdag van januari, het gekozen viswater hangt af van de omstandigheden.