Storm? Storm met een naam? Dennis?

Zondag, 16 februari 2020

Nou er stond inderdaad wind, ja harde wind maar daar trokken zich op zondag 16 februari de mannen van stavast, de vissers met een missie, niets van aan.

S” morgens al vroeg was onze vogelverschrikker van dienst al actief. De aalscholvers waren er al weer massaal, deze zwarte vliegende ratten zouden wel weer even de haven plunderen maar..............
Daar stak onze vogelverschrikker een stokje voor, klappen, lichtflitsen wapperen met jassen. Alles werd uit de kast gehaald om die zwarte ratten in de lucht te houden en wederom lukte dit.
We praten niet over drie of zelfs 10 van die aalscholvers, nee in grote groepen met voor hen enkele verkenners zijn ze op strooptocht.
Als je dit toelaat zit je de hele dag voor niets.

Aangekomen in het clubhuis voor loting bleek dat er maar 9 deelnemers zouden zijn en er dus loon naar inzet zou zijn met het drie vakken systeem. Je scoort dus in ieder geval een 3 maar beter kan ook!

Winnaar Vak A
Jan van de Bovenkamp met bijna 18 kilo
Winnaar Vak B
Patrick vd Bovenkamp met bijna 25 kilo
Winnaar Vak C
Anton Verseveld met ruim 23 kilo

Wederom ving de winnaar 85% baars, de stek naast de brug blijkt al 3 weken een topstek.
Deze werd super benut door de sterk vissende Patrick.
Naast hem zat ,weliswaar in het andere vak, Anton, ook hij ving er lustig op los.

De bijzondere omstandigheden werden ons pas na de wedstrijd duidelijk toen de viskist met daaraan het leefnet van Gertjan Boute te water ging door een ferme windvlaag. Ternauwernood kon Anton met een buiklanding op de kant de kist nog grijpen en deze uit het water halen.

Verder was jet met 15 graden, best wel wat wind en geen regen een super visdag.

Op naar ronde 8