Nachtvis regels binnen de bebouwde kom aangepast!

Zondag, 10 mei 2020

Zeewolde, dat er volop gevist wordt tijdens het corona tijdperk is een feit. Heel veel zelfs, de vereniging groeit en het aantal vissers langs de waterkant dus ook. Om te voorkomen dat we daarbij overlast verzorgen moeten wij als vereniging een aantal spelregels bepalen. Dit is de reden dat we tot de volgende bepaling zijn overgegaan.

Besluit HSV “ Ons Stekkie” Zeewolde ten aanzien van nachtvissen binnen de bebouwde kom.

• Vissen binnen de bebouwde kom mag van 06.00 uur t/m 23.00 uur.
  • Het vissen tussen 23.00 uur en 06.00 uur, is binnen de bebouwde kom niet toegestaan.
  • Gebruik van een schuilplaats zoals Bivy of Overwrap is binnen de bebouwde kom vanaf 10 mei 2020 verboden.
  • Een uitzondering v.w.b. het nachtvissen en gebruik van schuilmiddelen is gemaakt voor de volgende wateren:                               - het water ten zuiden van de Kastanjelaan, nabij kunstwerk Sea Level overkant van de verbeelding. Let op bepaling in de VISplanner! - Het water aan de Waterlinie, alleen de oever parallel aan de Ossenkampweg en delen van de oever op minimaal 100m van de bebouwing.
  • Gebruik van open vuur, zichtbaar gebruik van alcoholische dranken, het achterlaten van vuil en het bezorgen van geluidsoverlast zijn verboden.
  • De vereniging beheerd actief alle gestelde regels en onderneemt actie als er sprake is van overlast (het recht tot vissen in de verenigingswateren wordt ingetrokken).
  • De terugzetplicht voor Karper geldt ten alle tijden.

De vereniging zal, zoals gebruikelijk, haar controleurs inzetten en samen met de BOA’s van Sportvisserij Mid West Nederland en/of van de gemeente optreden.

Dat we het nachtvissen niet helemaal aan banden leggen ligt aan het feit dat het overgrote deel van de sportvissers prima met deze luxe om kunnen gaan. We moeten echter sterk rekening houden met bewoners en hun nachtrust en willen voorkomen dat daar sprake van kan zijn.