De break a leg plek deed zijn naam weer eer aan.

Maandag, 22 juni 2020

Het is zondag, 07.00 uur.

De mannen en vrouw van de hengelsport vereniging staan met 12 man sterk aan de waterkant en dan hoor je Ping, ping, ping. Ping. Het verwachtte appje met de loting komt in beeld op alle telefoons. Zo weten de mannen dat ze naar de stekken kunnen om op te bouwen.

Wederom is de zo genaamde Steigerplas aan de Cumulus het traject. Op deze vijver had een deelnemer in 2000 een vervelend voorval. Op stek 12 van vandaag (de Break a leg plek) viel de deelnemer zo ongelukkig dat hij zijn onderbeen op meerdere plekken brak. Deze wedstrijd dag sloeg ons de schrik om het hart toen een joggende dame viel en bleef liggen. We pasten direct eerste hulp toe en na enige tijd werd de dame opgehaald door familie. Wellicht een kneuzing, ook pijnlijk maar gelukkig niet vergelijkbaar met het voorval in 2000.

Deze zondag was het die andere v/d Bovenkamp (Patrick) die toe sloeg. Hij deed dat op de Break a leg plek! Met ruim 3 kilo werd de wedstrijd waarvan we veel meer hadden verwacht door hem gewonnen. Anton Verseveld werd knap derde en Anton Sterenberg Derde net voor de man net naast het podium René Doppenberg.

We feliciteren alle deelnemers en wijzen een ieder erop dat we aankomende zondag wederom vissen. Dit keer de sloot langs de doorloop. Een mooi traject met veel vis.