Ons viswater is ons lief.

Woensdag, 24 juni 2020

Je vind binnenkort een volledige overzichtskaart van alle wateren van de club op deze website onder de kop viswater. We proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan om zo deze wateren voor onze leden bevisbaar te houden.

Daarom zijn er ALGEMENE VOORWAARDEN EN GEDRAGS REGELS. die we allemaal moeten naleven!

We wijzen elke sportvisser er nogmaals op om deze regels nog eens goed door te nemen.

In plaatsen elders in het land ontstaan problemen met overheden die prima te voorkomen zijn als we met zijn allen deze regels naleven.

***************************************************************************

Ik pik er even een paar tussen uit, meer details vind je in de eerder genoemde lijst van algemene voorwaarden en gedragsregels. Bij twijfel deze nalezen.

Nachtvissen, er is sinds kort een aangepaste set regels. Dit komt er op neer dat we de nachtvisserij aan banden hebben gelegd. Er zijn maar twee plaatsen waar er wel nachtvissen mag plaatsvinden. Deze staan omschreven in het Nachtvisreglement.

Meenemen van vis, de simpele regel is dat er alleen aan de hand van landelijk gestelde regels aasvis meegenomen kan worden. In Zeewolde geldt een algemeen meeneemverbod. Er is een tenzij ten opzichte van aasvis.

Alle roofvis, Karper, Giebel en of Zeelt moeten direct teruggezet worden op de vangplaats in hetzelfde water.

‘Alle gevangen vis moet onbeschadigd in hetzelfde water worden teruggezet, tenzij:

· Deze als aasvis wordt meegenomen.

Hierbij dienen de gedragsregels voor het meenemen van aasvisjes te worden nageleefd.* Voor aasvis groter dan 15 cm geldt een maximum van 10 stuks.

Gedragsregels meenemen aasvisjes:

· Aasvisjes mogen levend worden meegenomen binnen de wettelijke regels (beschermde soorten, gesloten tijden en minimummaten),

· Zorg voor voldoende zuurstof voor de visjes,

· Dood de aasvisjes voor gebruik,

· Zet levende visjes die niet als aasvis worden gebruikt zet je alleen terug in het water van herkomst.