Verassings vissen deel 1

Donderdag, 25 juni 2020

Het is 19.30 uur, we verzamelen op een parking alwaar de terreinman ons verwelkomt. Het is een warme zonnige avond in juni.

We worden te voet naar het water gebracht. Tussen de bossen ontluikt zich een schitterend meertje waar we direct met haar bewoners worden geconfronteerd. Aan het oppervlak spotten we schitterende grote karpers.
Dat is een echte verassing.
Iedereen is onder de indruk en verheugd zich op een potje knokken met zo,’n kanjer.
Nou die knokpartij was er al snel, Jomar ,die koos voor de struinhengel, slaakt een oerkreet Sh.., de vis trok een best sterke haak simpelweg recht! Dan horen we Fabienne, een soortgelijke kreet! Zij koos de vaste hengel met powerkit. Het elastiek strekte zich tot wel 20 meter. Daar waar het elastiek op was zette de vis nog eens aan. Pats, vis gelost! Dan bij het zakken van de zon vangt De volgende losser volgt, Jan mist een knijter. Maar Jan vangt na een mooie strijd wel de eerste vis, een mooie volschub van zo’n 60 cm. Vissend met de matchmethode, twee dikke wormen op de haak en met een sleep op de bodem. Uit een andere hoek dan een mooie karper bij Fabienne, deze testte ook het elastiek maar verloor van de visser. Iedereen kreeg zijn of haar kans, karper in overvloed maar lastig te verleiden tot een aanbeet. Er wordt door Jomar nog een mooie Giebel gevangen maar dat is het dan deze avond.
1 ding is zeker, we zullen er vaker op uit trekken. Hou hiervoor facebook

Er volgen zeker meer verassings visdagen. Het is ons buitengewoon goed bevallen en dus is er reden genoeg om dit vaker te gaan doen. Met 12 man sterk visten we gericht op karper. De vis bleek soms sterker dan de visser maar gaven ons mooie sport. Er werd volop genoten, het weer was wellicht zelfs te mooi, zongebruind na een avond vissen klinkt raar maar het was een feit.

We zullen wederom heel kort vooraf een melding doen, helaas zijn we afhankelijk.