3e oefenwedstrijd “ Ons Stekkie”.

Dinsdag, 30 juni 2020

Het is 28 juni en de dame en mannen van de hengelsportvereniging verzamelen om de krachten met elkaar te meten.

Die dame is een speciale zoals kenners zeggen. Fabienne ter Horst, 21 jaar en nu al geselecteerd voor het komende dames WK. Onlangs nog in een special op RTL7 bij VIS TV waar ze samen met 3 voudig wereldkampioene Anja Groot en presentator Marco Kraal de kijkers informeerden over het komende WK.
Uiteraard willen alle kerels er niet afgevist worden door deze dame maar dat was alleen voor de winnaar weg gelegd, Anton Sterenberg sloeg toe en klopte op het nippertje Fabienne ter Horst, met slechts een kleine 100 gram verschil werden ze 1e en tweede.
Op afstand gevolgd door Jan van de Bovenkamp die derde werd.
Gevist werd op de dorpsgrachten, een ondiep stuk waar erg veel kleine en minder vaak grote vis gevangen wordt.
Voorntjes van soms 5 gram per stuk maar ook Brasem van 2 kilo kwamen uit het water om na weging direct teruggezet te worden.
De mannen moesten dus bijna allemaal buigen voor die ene dame!
Komend weekend wordt er een nachtsessie gevist aan de Hoge Vaart, dan zijn er weer volop kansen voor een ieder.
De Hoge vaart bleek deze week al behoorlijk goed te zijn in de nacht, hoe anders dan overdag waar je moet knokken voor een aanbeet.
Als jij nog wilt meedoen komend weekend dan kan dat, meld je aan via wedstrijden@visseninzeewolde.nl Het betreft een koppel oefenwedstrijd dus je vist met tweetallen.