Jan van Emst en Andre Rademaker winnaars van de 12 uurs!

Maandag, 6 juli 2020

Iedereen hoopte dat Ome Jan een mooi resultaat zou kunnen neerzetten, nou dat lukte!

In een 12 uurs die, op een werkelijk schitterend parcours met dito super gemaaide stekken aan de Hoge Vaart aan de Baardmeesweg, plaatsvond waren de vooruitzichten niet best!
Harde wind dwars over het kanaal en alsmaar die nare miezer regen veroorzaakten slechte vangsten en dan komt het aan op doorzettingskracht. Die was er voor 2/3 van de deelnemers, de anderen vielen af. Jammer maar helaas, het was ook werkelijk een nacht die menig pak deed lekken, tenten liet opwaaien, hengels tot het uiterste liet buigen en de vis niet motiveerde to een aanbeet.

De besten deze avond waren Ome Jan van Emst geholpen door koppelmaat Andre Rademaker die na afloop alle. Credits gaf aan die winnende vis van Ome Jan.
Met bijna 19 kilo werd gewonnen en een schitterende goed gevulde boodschappen tas met waardebonnen was hun deel. Maar vooral die glimlach bij de winnaars deed iedereen goed.
Ome Jan is de 80 al gepasseerd maar is er altijd bij, altijd goedlachs en altijd goed presterend. De mannen visten met de feeder en wisten de meeste platten te verzamelen.
Andre was last minute de redder van de anders op zijn verzoek alleen vissende Ome Jan, dat wilde de organisatie gezien de leeftijd van hem niet en dus werd gezocht naar een koppelmaat. Thanks Andre!

Tweede werden Martin Hoekstra en Rene Doppenberg, een kilo verschil zat er tussen winst en de tweede plaats, de mannen konden de winst van vooral Ome Jan echter zeer waarderen. Vissend met de feeder werden enkele brasems gevangen en wat kleine vis gesprokkeld, het was bijna genoeg.

Derde werden Peter van de Munckhof en Jan van de Bovenkamp. De keuze voor de vaste stok ( Jan) en de feeder voor Peter leek vooraf een juiste keus. Jan worstelde tegen de elementen en ving veel kleine vis, Peter verzamelde een aantal vissen van formaat, bijna 14 kilo was genoeg voor het podium.

Het podium was zo vol maar ook alle andere deelnemers die de 12 uurs volbrachten eindigden in de prijzen.

Een mooi event dat dankzij Anton Sterenberg en Patrick van de Bovenkamp plaatsvond, stekken maaien, uitzetten, prijzen regelen de inschrijving rondmaken etc etc, de mannen deden een prima job.

Ook de catering aan het water was top, Gertjan Boute en kroegbaas Otto Thijs bedankt hiervoor.

Komend jaar zeker weer een 12 uurs, wellicht een andere stek en beter weer?

En natuurlijk met de titelverdedigers! Al gaf ome Jan aan te hopen er dan nog te zijn maar daar zijn wij zeker van!!!!