HYPER SCALE DATA CENTER IN ZEEWOLDE?

Maandag, 20 juli 2020

Als het aan het onbekende bedrijf en de gemeente ligt zal er zeer binnenkort begonnen worden met het bouwrijp maken van industrie terrein Trekkersveld fase 2.

Mooi zou je zeggen maar dan komen er wel wat zaken die we moeten regelen. Uiteraard is het voor de bewoners een drama want landbouw bedrijven moeten er weg.
Voor onze en andere clubs lijkt het ook een bedreiging, denk aan de Roeivereniging en onze hengelsport vereniging. Als we de plannen bekijken dan is een deel van de oever Hoge vaart in het plan meegenomen. Wat gebeurt er met vrij te komen koelwater, welke gevolgen zijn er door mogelijke trilling, vibratie en mogelijke straling. Heeft dit direct effect op de mens en ook vis?

Kortom we zitten wel met wat vragen.

Een WOB verzoek is inmiddels gedaan, ook de federatie die rechthebbende is van het viswater is ermee bezig.

We zijn er dus mee aan de slag, niet om tegen te sputteren maar wel om geïnformeerd en wellicht gecompenseerd te zijn als dat aan de orde is.

Volg alles over het data center, google is je beste vriend.