Regen, Wind, regen, nog meer wind bij 5e wedstrijd.

Maandag, 31 augustus 2020

Zeewolde, Het is Zondag 30 augustus en de mannen van “ Ons Stekkie” (want dit keer geen dames) zijn er weer klaar voor. Dit keer vissen ze op de Hoge Vaart traject Groenlingweg.

De loting in het clubhuis was een strak corona proof proces, deze gestelde. Corona regels worden uiteraard opgevolgd, voor, tijdens en na de wedstrijd.

De kop en staartplekken gaan naar Rene Doppenberg en Johan Baauw.
Op een kanaal kan dat een voordeel opleveren.
Bij opbouw van de materialen was het gelukkig droog maar tijdens de wedstrijd viel er net zoveel water uit de hemel als er door de Hoge Vaart stroomde.

De Groenlingweg is een plek waar normaliter best wel behoorlijk veel brasem te vangen is, dit keer maar twee en die werden beide een prooi voor de meest ervaren man aan het water, Jan van Emst.

Die twee dikke platten ( samen met zijn overige vis 3.750 kg) waren echter niet genoeg om de in strak tempo voorn vangende Jan van de Bovenkamp voor te blijven, hij ving naast een enkele baars en grondel alleen maar maatse voorn.

Iedereen ving zijn vis, de aantallen waren prima, het formaat meestal niet.

De top drie bestond uit:

1 Jan van de Bovenkamp
2 Jan van Emst
3 Anton Sterenberg

Het winnende gewicht was 4.850 kilo, dat was in de afgelopen jaren wel eens hoger maar de omstandigheden waren dan ook dramatisch.