De Snakelake en de wintercup, wat een combinatie.

Zondag, 4 oktober 2020

Zaterdag 3 oktober visten de “Ons Stekkie” wedstrijdvissers de karperwedstrijd op de Snakelake. De Berenkuil had zoals altijd alles tip top voor elkaar, ze verzorgden het hapje en drankje maar ook de wedstrijdlijsten, loting, weging en einduitslag. Geen omkijken naar, daar maakten onze wedstrijdcommissieleden Anton en Patrick graag gebruik van.

Snakelake en wintercup, wat hebben die met elkaar te maken?

Door Covid-19 was er in maart een abrupt eind van de wintercompetitie. De eindstand werd opgemaakt adhv de actuele scores tot en met wedstrijd 9. Maar er was nog geen prijsuitreiking geweest en dat losten de mannen van de wedstrijdleiding op door alle vissers een dag Berenkuil met hapje en drankje aan te bieden. Daarvan maakten ze dankbaar gebruik. Om het veld te complementeren werden ook een aantal personen uitgenodigd die op de een of andere manier van verdienste waren voor de club en waarvan men wist dat ze dit leuk zouden vinden.

De wintercup,top drie

1 e plaats Anton Verseveld
2 e plaats. Jan van de Bovenkamp
3e plaats. Patrick van de Bovenkamp

Anton leverde de unieke prestatie door alleen tellende eerste plaatsen te hoeven meenemen in de totaalscore.

De karperwedstrijd op de Snakelake

Het weer was gedurende dag van redelijk naar ronduit slecht gegaan. De vangsten werden naar het einde toe juist beter.
De allrounders lieten zien ook dit spel goed aan te kunnen en de gelote plekken prima te benutten.
Mooie karpers, zeelt en voorn werden gevangen en tijdens de pauze werden de belevenissen reeds gedeeld. De ene visser had nog geen karper in het net maar de ander 15 of meer.
Niet iedereen was 100% op deze visserij voorbereid maar een enkeling had dit al vaker gedaan, Anton Verseveld was nog maar net terug van een karpervistrip in karper/ commercial mekka Engeland, maar ook Ben van Til is een man met ervaring net zoals Erik Mulder. Toch moesten zij het drietal op het podium voor laten gaan.

1. Jan van de Bovenkamp. Ruim 51 kilo
2 Jomar ter Horst. Ruim 24 kilo
3 Patrick van de Bovenkamp. Ruim 22 kilo

Mooie resultaten die de vissers warm hielden tijdens deze koude natte dag.

Aankomend jaar zal er zeker weer een karperwedstrijd plaatsvinden.
Let op de agenda.