Corona update voor onze hengelsporters

Donderdag, 26 november 2020

Helaas zijn de regels, zoals door de overheid bepaald, dusdanig dat grotere activiteiten helaas niet mogelijk zijn.

Dat betekend niet dat we niet kunnen gaan vissen!

De hengelsporter is vaak een individualist, dat werkt in dit geval in ons voordeel want dat maakt het makkelijk om de 1,5 m regel in acht te nemen. We beoefenen onze sport buiten en zoals ook voor en straks na Corona is dat nog steeds een supergezonde lokatie om te vertoeven.Dus willen we je vooral wijzen op alles wat wel kan! Ga lekker Roofvissen, witvissen, vliegvissen, zeevissen etc. want samen met 3 vismaten is dat absoluut geen probleem. Uiteraard met inachtneming van de onderstaande regels.
Wanneer we straks ons clubhuis weer mogen openen dan zorgen wij voor alle middelen om dit veilig te doen.

De Regels die op dit moment gelden:

De basisregels blijven hetzelfde: houd minimaal anderhalve meter afstand tot elkaar, blijf zoveel mogelijk thuis (reis zo min mogelijk) en neem de hygiëneregels in acht. Je kunt nog altijd naar buiten om een frisse neus te halen – bijvoorbeeld door te gaan vissen – maar nieuw is dat de grootte van een groep uit maximaal 4 personen van verschillende huishoudens mag bestaan. Ga dus alleen of hoogstens met drie vismaten op pad en neem daarbij de basisregels in acht.

Wedstrijden:

Het kabinet heeft maatregelen voor sportwedstrijden tot medio december verlengd. Dit betekent dat er in Nederland in ieder geval tot half december geen wedstrijden mogen worden gevist – van lokaal tot landelijk niveau. Daarmee komt ook het wedstrijdseizoen (2020) van Sportvisserij Nederland ten einde. Alle nationale (competitie)wedstrijden die voor dit jaar nog op de kalender staan, komen te vervallen. De betreffende deelnemers en/of teams worden hier persoonlijk over geïnformeerd.

Handhaving:

De afgelopen tijd kon er gelukkig nog worden gevist en was het over het algemeen best druk aan de waterkant. Om te kunnen blijven vissen, is het belangrijk dat iedereen zich netjes gedraagt langs en op het water. Laat dus geen afval achter, ook als dat niet van jou is, en veroorzaak geen overlast. Neem naast de coronaregels ook de sportvisserijregels in acht. Daar zal ook toezicht op worden gehouden door handhavers.

In je eigen belang én dat van de hengelsport vragen we daarom aan alle sportvissers om zich strikt aan de geldende coronamaatregelen en de sportvisserijregels te houden.