Onze kerstwens en een overzicht van 2020

Dinsdag, 29 december 2020

Aan alle leden van de Hengelsport vereniging “Ons Stekkie” Zeewolde.

Onze kerstwens en een overzicht van 2020,

Aan alle leden van de Hengelsport vereniging
“Ons Stekkie” Zeewolde.

Alleréérst een hele fijne kerst en een gezond en vangtastisch 2021 gewenst namens al onze vrijwilligers.
Hieronder even een overzicht van 2020 in vogelvlucht. Er gebeurde veel meer maar dit zijn de meest in het oog springende zaken.
2019 stond weer bol van de plannen voor alle hengelsporters in en om Zeewolde. Hoe anders ging het door Corona?
In Januari en Februari vonden onze activiteiten gewoon plaats en waren de winterwedstrijden in de COOP haven weer het spektakel dat we al enige jaren gewend zijn. Anton Verseveld werd de nieuwe winterkampioen. Ook kregen we heel mooi nieuws vanuit de landelijke sportvisserij Nederland coaches. Onze Fabiënne ter Horst werd voor het Dames WK in eigen (Flevo) land geselecteerd. Daar zijn we uiteraard super trots op!

Toen Maart kwam werd er door Corona een abrupt eind gemaakt aan de wintercyclus en zou het tot 1 juni duren alvorens we weer iets van activiteiten konden ontplooien. De Hengelsport ontplofte in die periode met als gevolg, veel meer leden, 217 al voor het schoolvakantie seizoen begon, veel meer bezoekers van onze website, veel meer aandacht voor de sport in ons dorp maar ook in heel Nederland. De sportvisserij stond en staat er goed op v.w.b. nieuwe sportvissers die door o.a. het thuiswerken wat meer tijd en geen mogelijkheden tot reizen hadden. Jeugd ontdekte het vissen als leuke buitenactiviteit. Ouderen herontdekten hetzelfde. Ook kregen we vanuit Sportvisserij Nederland minder goed en eigenlijk ook weer wel goed nieuws te horen. Niet leuk dat alle Internationale wedstrijden werden gecanceld. Ook het dames WK zou dus niet door gaan in 2020. Wel leuk is dat Fabiënne verzekerd is van een plek in het WK team van 2021.

Op 1 juni werden direct na heropening van mogelijkheden onder corona regels de activiteiten weer opgestart. Zo waren we gastheer van het landelijke spektakel de Jeugd Viskaravaan. De jeugdcursussen werden gestart, schoolactiviteiten ontplooid. Er werd met ouderen en jeugd gevist. En ook de jaarlijkse evenementen zoals de Carp a GO GO en het Polderkampioenschap vonden plaats. We namen actief deel aan de totstandkoming van het lokaal sport en beweeg akkoord. En eindelijk werd onze reeds langer geplande uitbouw van het clubhuis een feit.

En toen werd het November en werden regels weer aangescherpt. De groepsactiviteiten werden gestaakt maar achter de schermen werd hard gewerkt door vrijwilligers aan o.a. onze visie op het datacenter, dit kreeg direct aandacht in lokale maar ook de landelijke media. Zo bezocht de TV crew van het programma “de Hofbar” ons clubhuis voor een interview met onze voorzitter. Hierdoor werd ook de lokale politiek geïnteresseerd in onze visie op de komst van het data center. Onze zorg is er voor het aanzicht op locatie, bereikbaarheid van het water en vooral de mogelijke Thermische vervuiling die er aan vast hangt. V.w.b. de bereikbaarheid is ons doel bereikt. De projectleiders garanderen 100% bereikbaarheid. V.w.b. het aanzicht zal er alles aan gedaan worden om dit zo goed mogelijk in te passen in het gebied. Maar de Thermische vervuiling ( het lozen van warm water op ons viswater) is een echt topic en daar zitten we bovenop.

December werden we door Woody Woodpecker aangevallen. Dit vond al eerder plaats maar in december hebben we het clubhuis uit voorzorg in netten ingepakt. Ons clubhuis werd letterlijk geperforeerd. Meer dan 20 gaten en gaatjes als gevolg van de er vrolijk op los hakkende specht(en) uit de omgeving.
Ook dit trok lokale en regionale media aan voor het plaatsen van een artikel en het uitzenden van een interview op Omroep Flevoland.
De regering geeft ons nog weinig hoop op een redelijk normaal 2021. Dus worden onze activiteiten hierop aangepast.
Jammer maar het is even niet anders. Wat nu vraagt u zich af?

ONZE EERSTE DECEMBER CORONA PROOF ACTIVITEIT WAS DE ALLEREERSTE
GRATIS KAHOOT QUIZ!
Op 28 december speelden we een live gestreamde quiz. Gratis uiteraard en met mooie prijzen. Hoed dat ging? Dat lees je op onze Facebook pagina en de website. De winnaars krijgen nog dit jaar hun fraaie prijzen.
En 2021? Ja, we plannen er lustig op los maar net zoals de regering plannen we met minimale kennis van hoe deze pandemie verder zal verlopen. We hopen er het beste van. Wel zijn we zeer optimistisch gestemd.
Positief is dat we allemaal gewoon lekker kunnen gaan vissen!
Denk wel aan de Covid regels die we moeten respecteren maar geniet van onze dierbare sport!
En nogmaals een gezond en visrijk 2021 gewenst.

Uw Voorzitter

J vd Bovenkamp