Clubhuis “Ons Stekkie” 2.0 werd geopend op 18-10-2000

Dinsdag, 5 januari 2021

In 1997 opende de HSV haar éérste clubhuis na een lang durend geschil met de lokale wetgevers was er eindelijk een positief antwoord op de vraag waar het reeds aangeschafte clubhuis kon worden geplaatst. Tot de koop was overgegaan na een serie ferme beloftes vanuit de gemeente en een wethouder die telkens weer beaamde dat de toewijzing van een locatie z.s.m. geregeld zou worden.

Berend Been werd de éérste barcommissaris en was maar wat trots op wat de club dan toch gelukt was, een eigen stek, “Ons Stekkie”.

Na een korte tijd ( 2 jaar) in het éérste eigen clubhuis te hebben vertoefd werd de HSV opgeschrikt door het bericht dat het clubhuis niet kon blijven staan waar het stond. Zonder een alternatief te bieden werden de eisen en tijd van verwijdering bekend gemaakt, er moest ruimte gemaakt worden voor een industriële grootmacht, de Beton Unie.

Een daadkrachtig bestuur vond samenwerking met de hondensport vereniging die hetzelfde boven het hoofd hing. Ons Bestuur nam de leiding in de onderhandelingen die volgden en na veel loze beloftes vanuit de gemeente werd besloten niet weg te gaan voor er een alternatief zou zijn dat beide verenigingen positief zou kunnen stemmen. Na keiharde beloftes door de wethouder dat het nieuwe clubhuis op exact dezelfde manier en onder exact dezelfde voorwaarden zou worden overgedragen gingen we akkoord met de bouw van een nagelnieuw clubhuis voor honden en hengelsport (gescheiden locaties uiteraard). Wanneer de overdracht gedaan was zouden beide verenigingen hun oude locatie overdragen, eerder niet. En zo geschiedde op 18-10-2000. Voorzitter Jan van de Bovenkamp nam de sleutel van een afgevaardigde van het gemeentelijke bestuur aan. Het clubhuis werd geopend.

Een fraai gebouw werd overgedragen door de wethouder. Aan alle eisen voor een modern clubhuis werd voldaan. Invaliden toilet en toegankelijkheid, brandveiligheid, Escape routes, een bar en moderne keuken waren o.a. wat van die eisen die waren uit onderhandeld.

In mei 2000 begonnen de werkzaamheden, heipalen werden geslagen, het fundament werd gelegd. Berend hield elke dag een oogje in het zeil! Na de palen volgde het betonnen raamwerk waarop reeds gemonteerde panelen op een raamwerk werden geplaatst. Ondertussen werd ook reeds met het straatwerk voor de parkeerplaats begonnen.

Op 01-07-2000 stond het gebouw er en werd begonnen met het afmonteren en bekleden. Het plaatsen van de toilet units, de bar de keuken etc. Het complete straatwerk rondom het gebouw werd gelegd.

Tussentijds was Berend ons ontvallen, een domper op de feestvreugde want als er nou iemand was die dit verdiende dan was het Berend Been en dus werd postuum de bar van het Clubhuis naar hem vernoemd.

Het openingsfeestje vond plaats op 18-10-2000 in het bijzijn van Feike, de vrouw van Berend en zij speciaal, maar echt iedereen genoot van deze schitterende accommodatie en dat doen we nog steeds.

Nu 20 jaar later werd op 18-08 2020 de volgende stap gezet, een toepasselijke datum!

Lees volgende keer alles over die volgende stap die is gezet.