“Ons Stekkie” WK gangers

Maandag, 8 maart 2021

Dit jaar staan er in ons land twee wereldkampioenschappen op de rol. In augustus vindt aan de Lage Vaart bij Lelystad het WK zoetwatervissen voor Dames plaats, waarna Nederland in november de primeur heeft van het eerste WK Streetfishing.

Het WK Dames zoet zou eigenlijk al in 2020 in Nederland plaatsvinden, maar is vanwege corona een jaar uitgesteld. In overleg met de FIPS eau douce (de internationale, overkoepelende organisatie van zoete wedstrijdvissers) is besloten dat Sportvisserij Nederland dit jaar weer als organisator en gastheer zal optreden – uiteraard afhankelijk van de ontwikkelingen rondom COVID-19.

In samenspraak met de gemeente Lelystad is opnieuw gekozen voor het traject aan de Lage Vaart als wedstrijdparcours. Daar zullen op 21 en 22 augustus nationale damesteams uit zo’n 12 tot 15 landen het tegen elkaar opnemen. Team Holland zal worden gevormd door de dames die zich in 2019 hadden geplaatst voor het WK 2020.

Dat Onze Fabiënne deel uit maakt van de WK selectie 2021 is uiteraard schitterend. Voor Onze actuele Streetfishing kampioen Derek is dat nog geen vaststaand feit. De titel houdt vreemd genoeg nog geen plaatsing in en dus gaat hij ook komend seizoen weer volop de strijd aan.

De selectie bestaat dus uit Ingeborg Audenaerd, Kira Epping, Anja Groot, Fabienne ter Horst, Brynn Klootwijk, Mandy Swart en Floor Verhoeven. Stefan Verhoeven en Jan van Schendel zijn de bondscoaches van dienst.

We wensen alle deelnemers uiteraard heel veel plezier en goede resultaten.

Fans die lid zijn van de club kunnen zich aanmelden via info@visseninzeewolde.nl wellicht kunnen we een gezamenlijk bezoek aan trainings of wedstrijddagen plannen.