WK ladies coarse angling te Lelystad, wat een spektakel

Dinsdag, 24 augustus 2021

Lelystad 21 en 22 Augustus, het was een zware week voor de organisatie en alle vissende vrouwen. Het weer zat niet mee, het parcours zat niet mee en de vangsten waren ook niet best, maar!!!

Er is een nieuwe individuele Wereldkampioen en die komt uit Nederland. Floor Verhoeven ging na een 1e plaats op dag 1 en een 2e op dag 2 en een mooi vangstgewicht van ruim 7 kilo bleef ze een Poolse en Italiaanse dame net voor.

De trainingen.

Fabienne vist elke dag top 3 en doet als reserve de coaches twijfelen, moeten we haar toch in de basis 5 zetten voor dag 1? Tot en met de dag voor de start van de wedstrijden bleef die twijfel en toch koos de Captain uiteindelijk op grond van routine en ervaring bij de andere 5 dames ervoor Fabienne dag 1 niet te laten vissen. Jammer natuurlijk maar zelf gaf ze aan er dag 2 te staan als dat gevraagd zou worden en daar eigenlijk niet op hoopte want dan zou het team dag 1 allemaal super gevist hebben. De juiste Team instelling!

De andere dames deden het op dag 1 prima, een mooie tweede plaats in het voorlopig klassement. Toch werd er dag twee een beroep gedaan op onze topper, ze zou oud wereldkampioene Ingeborg vervangen en blij dat ze was! Maar toch ook vooraf gespannen, mijn eerste echte WK wedstrijd pffff gaaf hoor. Die spanning was er bij het betreden van haar vak snel af. Geconcentreerd ging ze te werk, peilen, nog eens peilen en …………………….. je snapt het al, dat peilen neemt veel tijd in beslag. Dan vind ze een schoon stukje en dat is best bijzonder deze dagen want waterplanten belemmeren een vrije drift. Steeds weer vast in die bende die vooraf gemaaid zou zijn, dat was zo maar wel super slecht. Het drijfvuil, de wind en de bakken vol regen maakten het voor niemand fijn om te vissen. Maar dat deerde ons Team niet, ze gingen er vol voor.

Aan het einde komt het team 1 punt tekort voor het podium en maar 3 voor de winst. Had dat gekunt? Dat blijft een vraag.

Komend jaar gaan we naar Frankrijk met de dames, hopelijk ook weer een plekkie voor onze Fabienne. Dat betekend veel vissen en nog meer routine opbouwen.

De coaches gaven aan zeer in hun nopjes te zijn met ons talent Fabienne, dat zijn wij al langer.

Op naar 2022 het 28e WK ladies Coarse Angling in Frankrijk.

Kijk voor meer foto's in ons fotoalbum WK Ladies 2021.