Verslag wedstrijd winter cup 30 januari

Dinsdag, 1 februari 2022

Wedstrijd commissie maakt drastische maar goed uitpakkende keuze.

Dat er in de diverse normaliter zeer visrijke havens en kanalen op dit moment weinig tot zelfs niets te vangen is heeft oorzaken. Zijn het de Aalscholvers? Is het de lente achtige zomer? Er is een oorzaak maar eerlijk gezegd kennen wij hem niet.

Dus ging de wedstrijdcommissie op zoek naar wateren waar je eigenlijk altijd wel vis vangt, nood breekt wet!

Ba ampel beraad kwamen ze uit op de Berenkuil Snakelake te Putten/Nijkerk. Deze schitterende visrijke visvijvers zijn kort bij huis en een aangename plek om te vissen. Vriendelijke zeer behulpzame eigenaar Hendrik Hamstra en zijn zoon hadden alles weer tip top geregeld. Een echte aanrader om daar zelf ook eens te gaan vissen.

Op witvis toch?

Ja de wintercompetitie is geen karper of commercial wedstrijd en dus telden deze vissen niet mee en was het de bedoeling om alleen de witvissen zoals bliek, brasem, voorn en evt de barbeel in het net te houden tot aan de weging.

De visstijl is uiteraard anders dan normaal maar alle deelnemers slaagden erin een mooie vangst ter weging aan te bieden.

De Top drie:

1 Dik Berendse met bijna 4.5 kilo

2 Patrick vd Bovenkamp met 3.480 kilo

3 Jan vd Bovenkamp met 3.380 kilo

Opmerkelijk was dat de twee ranglijst aanvoerders voorlaatste en laatste werden deze dag. Dat maakt het weer iets spannender.

De komende wedstrijd zal de wedstrijdcommissie wederom een zware dobber hebben aan het kiezen van een competitief parcours. Maar zoals wij ze kennen gaat dat zeker weer lukken.