Wintercup afsluiting werd visloze maar vleesrijke sessie.

Woensdag, 13 april 2022

Zondag 10 April deed het weer wat ze wil. Dat rijmt en verpest een mooie visdag. Door die ene nacht matige vorst bleek de vis in de 100% vasten stand te zijn gekomen. Geen enkele vis deed haar of zijn bek open en dus bleven op het hele parcours de aanbeten uit.

Jammer want na een aantal zeer visrijke dagen was dit een domper op de finaledag van een anders dan andere Wintercompetitie tot nu toe. Waar we anders onze vaste stek aan de COOP haven hadden moesten we nu op zoek naar de vis die we uiteindelijk op de Snakelake vonden. Ja op de commercial waar over het algemeen op karper wordt gevist was het nu zaak deze niet te haken want alleen de reguliere witvissen zoals Bliek en Voorn telden mee. Vangsten van ruim boven de 300 stuks waren geen uitzondering, nee ze waren meer de regel! Maar tijdens de finale………………………..

Toch was er een einduitslag die uit de resultaten van 6 tellende wedstrijden tot stand kwam. Een nieuwe kampioen werd dus toch gehuldigd.

Kampioen met 16 punten werd Jan van de Bovenkamp

Tweede, ook met 16 punten werd Erik Mulder

Derde met 20 punten werd Arend Roelofse

Persoonlijke aantallen records sneuvelden, het plezier was groot en de gastvrijheid top.

De organisatie werd gecomplimenteerd met de prima oplossingen die men bedacht om dit toch een geslaagde winter te maken. Er haakten ook wat vissers af die geen heil zagen in het oip witvis vissen op een commercial, nou ik kan uit ervaring zeggen dat dat prima bevallen is. Voor noodsituaties een prima optie.

De vissers die de competitie volbrachten werden beloond met heerlijke vleesschotels, zij konden weer thuiskomen en zeker een week goed eten. Ook dat was weer prima geregeld.

Op naar 2022/23 voor een “normale winter”!