Open Zeewolder Casting kampioenschap

Maandag, 6 februari 2023

Op zaterdag 15 juli 2023 vindt het éérste Zeewolder Kampioenschap Casting plaats.

Kun jij best wel secuur werpen met de werphengel? Doe dan mee en wellicht ben jij onze kampioen.

Deelname is GRATIS voor leden en vergunninghouders van de HSV “Ons Stekkie”Zeewolde.

Wat is casting?

Casting is het precisie werpen op doelen met een werphengel en aan de hoofdlijn gemonteerd werpgewicht

Op wisselende afstanden liggen doelen in het terrein voor de werper.

Deze doelen zijn ongeveer 1.5 meter breed met een centrale ring (de bullseye) die ongeveer 60 cm in doorsnee is.

Tref je met het werpgewicht het doel dan krijg je 5 punten. Blijft het werpgewicht in de buitenste ring liggen (Geel)

dan krijg je 15 punten en blijft hij in de centrale ring liggen dan krijg je 30 punten.

Scoor je punten in 10 worpen!

Ronde 1 is een ronde voor alle deelnemers, hier worden de partijen gemaakt. De nr 1 na de 1e ronde werpt tegen de nr laatst, de nr 2 tegen de nr voorlaatst etc. etc.

De eerste ronde wordt gevolgd door een afval ronde die komt voort uit de partijen. De winnaars gaan steeds door.

Na ronde 2 volgt wederom een afval ronde (ronde 3) waar de partijen geloot worden. De winnaars gaan door.

De winnaars van ronde 3 werpen als groep voor de hoogste score, het aantal punten bepaald de ranking. Bij gelijk eindigen volgt een cast out!

De Cast out is er voor gelijke scores, elke werper krijgt 3 worpen, de beste wint.

Oefenen kan alleen in het uur voor de wedstrijden, alle materialen zijn beschikbaar, hiermee moet je deelnemen!

Locatie: Het veld achter het clubhuis

Tijden: Trainen van 09.00 uur tot 10.00 uur

Aanvang:
10.30 uur en einde na de laatste worp

Prijzen: Mooie trofeeën voor de top 5

In het clubhuis zijn drankjes en snacks verkrijgbaar.

Aanmelden moet, geef je op via; secretaris@visseninzeewolde.nl

Alweer zo’n leuk happening.

Dit event is mede mogelijk gemaakt door Sportz- Zeewolde