Bootvistrip Hengelsportvereniging "Ons Stekkie"

Donderdag, 1 juni 2023

Deze keer in de maand Mei met als vertrekpunt de: Zeehaven in Scheveningen. Alle leden van de vereniging konden inschrijven voor deze trip. Uiteraard alleen leden van Hengelsportvereniging "Ons Stekkie"

Op een zonnige dag in mei verzamelde de hengelsportvereniging "Ons Stekkie" zich voor de bootvistrip. Het beloofde een avontuurlijke dag te worden vol visplezier en gezelligheid. Met de hoop om grote vangsten binnen te halen, begonnen de deelnemers vol enthousiasme aan deze langverwachte vistrip.

Vertrek, de ochtend begon vroeg, toen de leden van de hengelsportvereniging zich verzamelden bij de haven. De boot die voor deze gelegenheid was gecharterd, was ruim en goed uitgerust met alle benodigdheden voor een succesvolle vistocht. Nadat iedereen aan boord was, werden de veiligheidsinstructies gegeven en de trossen losgegooid. Met een stevig briesje in de lucht en de zee die redelijk kalm was, waren de omstandigheden perfect voor een dagje vissen.

Zodra de boot de open zee bereikte, verdeelden de deelnemers zich over het dek en begonnen ze hun hengels uit te werpen. De ervaren vissers gaven handige tips aan degenen die minder bekend waren met het vissen op zee. De sfeer was opgetogen en iedereen was vastbesloten om een goede vangst binnen te halen. De zon scheen fel en de leden genoten van elkaars gezelschap terwijl ze geduldig wachtten op een beet. Na een tijdje begonnen de eerste vangsten binnen te komen. Er werden verschillende soorten vis gevangen. Sommige deelnemers hadden geluk en haalden meerdere vissen tegelijk binnen, terwijl anderen geduldig moesten wachten op hun beurt. Het was opwindend om te zien hoe iedereen zijn best deed om de meeste en/of grootste vis te vangen.

Naast het vissen was er veel ruimte voor gezelligheid aan boord. Er werden verhalen uitgewisseld, grappen gemaakt en gelachen. De diverse leden van "Ons Stekkie" deelden hun ervaringen en kennis, en hielpen elkaar waar nodig. Er was een hechte band tussen de deelnemers en de vreugde van het vangen van vis werd gedeeld door iedereen aan boord.

Na een lange dag van vissen keerde de boot terug naar de haven. De deelnemers waren vermoeid maar voldaan. Aan de haven werden de prijzen verdeeld meeste vis werd gevangen door Otto en Leon samen goed voor een mooie strandhengel voor de minste of wel geen vis was Marcel de klos een boek over de hengelsport hoe leer ik vissen. We hadden ook nog de prijs van gekste vangst die was voor Peter hij dacht 3 vissen te hebben maar er kwamen ook 3 lood stukken naar boven. Na een heel gevecht van lijnen bleef de kleinste over voor Peter. Het was een succesvolle trip geweest, met genoeg vis en vooral ook veel plezier.

De bootvistrip van hengelsportvereniging "Ons Stekkie" was wederom een geweldige ervaring voor alle deelnemers. Er werd genoten van een dag vol visplezier waar talrijke nieuwe herinneringen werden gemaakt. Deze trip droeg bij aan de onderlinge band tussen de leden van de vereniging en versterkte de passie voor de hengelsport. Met de belofte van nog veel meer avonturen in de toekomst, kijkt "Ons Stekkie" nu al uit naar de volgende vistrip.