Zomerkampioen HSV “Ons Stekkie” Zeewolde bekend en bijna tijd voor de Memorial Jan Rondhuis

Dinsdag, 31 oktober 2023

Zeewolde, Zondag 29 oktober verzamelden de sportvissers in het clubhuis aan de Baardmeesweg.

De koffie verlichte een beetje het gure weer dat getrotseerd moest worden om na loting van de plaats nummers de weg naar het parkoers in te zetten.

Omdat het de afgelopen weken fantastisch was op de dorpsgrachten waren de verwachtingen hoog gespannen.

In deze competitie was het vorig jaar Martin Hoekstra die Jan van de Bovenkamp achter zich hield en de titel won, dus was Jan erop gebrand dit jaar de titel te pakken.

Hoe anders kan een viswedstrijd en zelfs competitie verlopen! Jan moest zich voor het allesbepalende weekend afmelden met griep, de andere vissers roken hun kans.

Na loting vertrokken de mannen naar het water en bouwden hun uitrusting op om toe te slaan. Bij behoorlijke vangsten en prima resultaten was alles nog mogelijk.

Na het sein starten bleven echter de vangsten lang uit, een enkel voorntje of baarsje werd gevangen wat betekende dat een grote zware vis alles kon veranderen vandaag. Dat lukte alleen Chris die 2 dikke brasems kon landen en de dagwinst opeiste. Goed bericht voor de patiënt! Chris vormde geen echte bedreiging voor Jan dus dat viel goed uit. Wel schoot Chris hierdoor in de einduitslag omhoog. Ook de hoogste aantallen van Otto hielpen een handje waardoor de grote concurrenten Harm Groothedde en Patrick van de Bovenkamp lager eindigden dan nodig.

Chris van Kooten Was dagwinnaar van deze dubbelteller.

Conclusie, de Zomerkampioen is de man die met griep in zijn bedje lag,

Jan van de Bovenkamp. 1e met 11 punten en 39 kilo waren genoeg voor de winst.

Harm Groothedde 2e met 18 punten en 36,6 kilo

Chris van Kooten 3e met 23 punten en 23,5 kilo

Jan v Emst 4e met 31 punten en 11,1 kilo

Henk de Wit 5e met 38 punten en 11.0 kilo

Na afloop was er een door Otto prima verzorgede lunch voor alle deelnemers en uiteraard de prijsuitreiking.

Zondag 5 november vissen we de Jan Rondhuis Memorial, deze wedstrijd ter nagedachtenis van onze oud wedstrijdleider en jeugd commissaris blijven we jaarlijks vissen en is open voor iedereen. Witvissen uiteraard want daar lag de passie voor Jan en de jeugd vist uiteraard gratis! Lees alles op de website van de club.