Hengelsport vereniging draagt elk jaar bij aan mooie lokale initiatieven.

Vrijdag, 1 december 2023

Zeewolde, Elk jaar kiezen de leden van hengelsportvereniging “Ons Stekkie” Zeewolde tijdens de jaarlijkse ALV een goed doel dat in de novembermaand een bijdrage mag verwachten die voortkomt uit diverse opbrengsten van evenementen die als doel hebben deze pot te vullen.

Na o.a. onze bijdragen aan het Toon Hermanshuis, de MMM boerderij, de voedselbank en op jaarbasis onze steun aan de schaatsbaan van Winterworld.

Dit jaar is door de leden gekozen voor de Hermelijnhof , een schitterend initiatief waarbij het ons doel is om Gabriëlla van Dijk, de initiatiefneemster, te helpen haar mooie doelstelling invulling te kunnen geven.

De Hermelijnhof is in het leven geroepen om de lokale minima te steunen. Hermelijnhof Online is een particulier initiatief, waar iedereen wat mag brengen. Ook spullen die kunnen worden doorverkocht. Van dat geld kunnen ook spullen worden gekocht die mensen die tot de minima behoren echt hard nodig hebben. Er wordt bijvoorbeeld hard gewerkt aan de invulling van kerstpakketten voor deze groep in nood.

Een mooie check werd aan Gabriëlla aangeboden op een plek waar een ieder ook op kleine schaal een bijdrage kan leveren. De opbrengst van verkoop uit een kleine hoek met mooie 2e hands spulletjes in de Winkeltjes gaat volledig naar dit doel. Verdere mogelijkheden vindt men o.a. op de facebook pagina.

Ook in 2024 zullen we in november weer een bijdrage leveren aan een goed lokaal initiatief. Ideeën hiervoor kunnen leden van “Ons Stekkie” aanleveren via secretaris@visseninzeewolde.nl deze worden besproken tijdens onze ALV en beslissen de aanwezigen welk doel we gaan steunen.

Het is uiteraard geweldig om te horen dat ook een hengelsportvereniging haar maatschappelijke rol meer dan serieus neemt. De hengelsport laat zien dat ze zich bewust is van haar rol in de gemeenschap en bereid is om positief bij te dragen waar dat mogelijk is. Er zijn verschillende manieren waarop een hengelsportvereniging maatschappelijk betrokken kan zijn. Hier zijn enkele van de door HSV “Ons Stekkie” genomen initiatieven: Educatie binnen de club en op scholen, deelname aan VANG5 een actie die aanspoort tot rommel opruimen, De Greendeal loodvrij, Samen Vissen met ouderen of andere specifieke doelgroepen, deelname en een rol pakken binnen het lokaal sportakkoord, actief betrokken bij de realisatie van trailer en sportvismogelijkheden zoals vissteigers en goed bevisbaar water voor elke doelgroep, kortom een vereniging met passie en ambitie maar zeker ook betrokkenheid in de volledige breedte van de maatschappij.

Door dergelijke initiatieven te ondernemen, kan de hengelsportvereniging een positieve impact hebben op zowel de natuur als de lokale samenleving, en tegelijkertijd het plezier en de waardering voor de hengelsport bevorderen.