Winterwedstrijden Zeewolde starten met mooie resultaten en twee nieuwe kampioenen

Woensdag, 6 december 2023

De Silverfish cup & de Brätwurst cup 2023

De Silverfish cup op de Berenkuil te Putten

Op zaterdag 2 december werd de Silverfishcup gevist, een jaarlijks terugkerend event op de visvijvers van de Berenkuil te Putten.
Deze winterse zaterdag gaf ons wel wat meer werk dan gebruikelijk.. de snakelake moest eerst ijsvrij gemaakt worden met de boot.
Langs het gehele parcours werd met een elektrisch aangedreven bootje door het viswater gevaren waardoor een vrije baan voor de hengelaars ontstond.

Eigenaar/beheerder Hendrik en onze voorzitter Jan namen deze taak op zich terwijl de deelnemers zich prepareerden. De start was koud maar het weer bleek best ok, geen neerslag en geen harde wind. De vis had het eerst wel koud maar de Berenkuil tovenaar ving al vanaf de eerste inzet mooie witvissen. Ja witvissen! Karpers tellen immers niet bij deze Silverfish wedstrijd. Op Startnummer 2 zou het gebeuren zo was de voorspelling. De vis dacht daar anders over. Een ware martelgang om vis te vangen zo bleek. Jammer maar dat was dan ook het enige nummer waar het niet te doen bleek.

De Berenkuil Tovenaar Eric van Otterloo sloeg weer eens genadeloos toe en ving 10.300 kilo. Een Silverfish record.
De nummer 2 bleef op gepaste afstand maar met 4.290 kg was Jacco Heikamp niet ontevreden.
Op de derde plaats was het jomar ter Horst die met 3.390 kg de top drie completeerde.

De Bratwurst cup
The day after. 3 December was het tijd voor de jaarlijkse traditionele bratwurst cup. Ooit ontstaan omdat de trofee die onze voorzitter in Duitsland won zo lelijk was dat hij er op een ludieke manier vanaf wilde. Dat gebeurt nu jaarlijks met de bratwurst cup. Bijna zou die trofee met o.a. 5 Duitse vlaggen erop weer naar de voorzitter moeten want die was zondag aardig op dreef. Gelukkig voor hem was er toch iemand nog beter op dreef, zijn zoon Patrick vd Bovenkamp ving in de haven bij de Pegasus bijna 13 kg waar zijn vader Jan op bijna 10 kg bleef steken en tweede werd. Derde was net zoals de dag ervoor Jomar ter Horst met bijna 8 kg.
De trofee staat dus vanaf nu bij Patrick en die geeft hem vast een mooie plek in zijn woonkamer???

Twee wedstrijden in december dus voorbij maar er komt meer!
Op 17 december wordt de ook weer jaarlijkse kerstwedstrijd gevist.

Zaal open 08.00 uur

Loten 08.30 uur

Vissen 09.30 uur tot 13.30 uur

Aansluitend prijsuitreiking

Prijzen zijn vleesschotels en voor de vegatariërs een fruitschaal.

Kosten € 7,50 Aanmelden via wedstrijden@visseninzeewolde.nl

Doe nou gewoon eens mee, het is ongedwongen, gezellig en bere gezellig.