Kerstwens 2023/2024

Vrijdag, 22 december 2023

Beste leden van Hengelsportvereniging "Ons Stekkie" Zeewolde

Het is mij een genoegen om terug te blikken op het afgelopen hengelsportseizoen. Als voorzitter van onze vereniging ben ik trots op wat we samen hebben bereikt en wil ik graag enkele hoogtepunten met jullie delen.

Wederom ledengroei, mooie evenementen, Ons team scoorde bij het federatief kampioenschap en ging met de winst aan de haal, Het polderkampioenschap werd met overmacht gewonnen. Alle commissies zijn bezet met enthousiaste leden, de jeugdvisserij groeit en bloeit. In het waterplan Zeewolde is plek ingeruimd voor aanleg van nieuwe vissteigers en nieuwe of te renoveren trailerhellingen.

Een toename van activiteiten en ook dit jaar weer de kans gepakt om als vereniging onze maatschappelijke betrokkenheid te tonen. We dragen weer bij aan de jaarlijkse schaatsbaan WINTERWORLD en hebben de jaarlijkse goede doelen uitkering gedaan aan de stichting Hermelijnhof.

Ook zijn er een aantal minder leuke dingen aan de orde, Vanuit diverse hoeken zijn er landelijk door tegenstanders van de sportvisserij en mensen met een direct commercieel belang om de sportvisserij te veranderen aanvallen gedaan op onze gezamenlijke hobby. De als feiten benoemde argumenten blijken telkens weer op foutieve info of zelfs simpelweg leugens te berusten. Ook zijn ons weer een aantal sportvisvrienden ontvallen.

In Zeewolde is de hengelsport sterk verankerd in de maatschappij. We zijn betrokken, nemen deel en dragen bij aan een gezond sportklimaat en maatschappelijke thema’s.

Niets van dat alles kan een bestuur of commissie alleen, dus wil ik allereerst onze leden bedanken voor hun toewijding en enthousiasme. Samen hebben we weer een prachtig seizoen beleefd, vol spannende visavonturen en gezellige momenten aan het water. Onze passie voor de hengelsport heeft ons samengebracht en dat is iets om te koesteren. We zijn de meest laagdrempelige georganiseerde sport en dat willen we zo houden.

In het afgelopen seizoen hebben we diverse evenementen georganiseerd, zoals wedstrijden, clinics en gezamenlijke visuitjes. Deze activiteiten hebben niet alleen gezorgd voor sportieve uitdagingen, maar ook voor versterking van de onderlinge band. Het is geweldig om te zien hoe onze leden hun kennis en ervaring delen, zowel met doorgewinterde vissers als met nieuwkomers.
Wat betreft de visvangsten mogen we ook trots zijn. Onze wateren in Zeewolde hebben ons wederom verrast met een rijke diversiteit aan vissoorten. Van indrukwekkende karpers tot snoeken en voorns, iedereen heeft zijn eigen uitdagingen gevonden. Laten we deze ervaringen koesteren en delen met elkaar. In Zeewolde krijgt elke vorm van sportvisserij de aandacht die het verdient.

Uiteraard hebben we ook uitdagingen gehad en lessen geleerd. Het onderhoud van onze wateren en het continue respecteren van de natuur in en aan het water blijven prioriteiten voor onze vereniging. Laten we ons blijven inzetten voor duurzaamheid en behoud, zodat ook toekomstige generaties kunnen genieten van de prachtige hengelsport in Zeewolde.

Als voorzitter ben ik optimistisch over de toekomst van Hengelsportvereniging "Ons Stekkie" Zeewolde. Laten we samen blijven werken aan een bloeiende gemeenschap van hengelsportliefhebbers, waar respect voor elkaar en voor de natuur centraal staat.

We zijn nog niet klaar met het seizoen 2023 maar het einde is in zicht.

Vandaar onze wens voor u en uw gezin,
We wensen U een fijne kerst en een mooi uiteinde van 2023 en een vangtastisch 2024 in goede gezondheid en gepaard met mooie vangsten

Dank jullie wel voor een geweldig seizoen!

Met vriendelijke groet,

Jan van de Bovenkamp