Vang5 opschoondag

Woensdag, 13 maart 2024

Doe ook mee met de Vang 5 Schoonmaak dag langs diverse oevers door “Ons Stekkie” leden op 23 maart

Zeewolde, Op 23 maart aanstaande zal de hengelsportvereniging haar schoonmaak dag organiseren waarbij prominente hengelsport trajecten worden schoongemaakt van vuil dat al dan niet door sportvissers is achtergelaten.

Sportvissers dragen over het algemeen prima zorg voor hun visstekken, dat doen ze voor, tijdens en na het vissen. Helaas zijn er ook uitzonderingen en daarom deze actie.

Vuil van sportvissers is niet hetgeen dat we het meest terugvinden, geeft voorzitter Jan vd Bovenkamp aan, zoals gezegd is de sportvisser over het algemeen heel erg zuinig op zijn/haar visstek.

Daarom ook dat er landelijk een speciale activiteit wordt georganiseerd die onder de naam VANG 5 tijdens diverse evenementen en speciale schoonmaakdagen gepromoot wordt.

VANG 5 spoort de sportvisser aan om zijn of haar visplek telkens weer schoon te maken en te houden. Dat doet de Hengelsport vereniging ook na elk door hen georganiseerd event.

Het lijkt zo normaal maar is het helaas niet voor iedereen.

Achtergebleven rommel/vuil kan voor bijvoorbeeld watervogels en andere dieren zeer schadelijk zijn en als sportvissers en dus natuurliefhebbers willen we daar niet de oorzaak van zijn.

Iedereen kan meedoen op de 23e maart.

We verzamelen om 09.00 uur aan de Spiekhaven op de hoek Pegasus Grote Beer

De trajecten om te cleanen zijn De Spiekvaart, omgeving Weteringplein/ Sealevel, De hoge vaart Baardmeesweg en het plateau ter hoogte van de trailerhelling Bosruiterweg

We rekenen op een mooie groep vrijwilligers die willen meehelpen, een ochtendje werk voor een schone waterkant!

Wij verzorgen de koffie en of thee in de pauze.

Meld je aan via secretaris@visseninzeewolde.nl