Verslag van forelvissen met de vliegvishengel op de Berenkuil

Zondag, 21 juli 2024

Datum: Zondag 21 juli j.l.

Ondanks de niet ideale weersomstandigheden, verzamelde een kleine groep van 9 doorzetters zich op de Berenkuil voor een dagje forelvissen met de vliegvishengel. Stortbuien werden afgewisseld met droge en soms zelfs zonnige momenten. De sfeer was gelijk al goed na het beginnen met een gratis bakkie koffie. Er werd nog even aandacht gegeven aan de werptechniek waarna het vissen startte, zowel beginners als experts hielpen elkaar zo goed mogelijk. Het was bijzonder om te zien hoe de ervaren vissers hun kennis en vaardigheden deelden met de minder ervaren deelnemers, wat de dag erg leerzaam en gezellig maakte.

Een hoogtepunt van de dag was toen onze 8-jarige Hugo erin slaagde om een mooie forel te vangen. Dit was niet alleen een geweldige prestatie voor Hugo, maar het is ook altijd mooi om te zien dat de jeugd geïnteresseerd raakt in deze toch lastige tak van sport binnen onze hobby. Hugo's enthousiasme werkte aanstekelijk en inspireerde de rest van de groep.

Naast het vissen zelf, kijken we ook al uit naar onze volgende activiteit: het vliegen binden in het clubhuis. Iedereen is uiteraard weer van harte welkom om deel te nemen. Tijdens deze sessies zullen we onder andere de best vangende vlieg voor de forel maken, de Wooly Bugger. Uit onze recente ervaringen bleek dat de Roze Wooly Bugger favoriet was onder de forellen.

Al met al was het een geslaagde dag op de Berenkuil, waarbij de weersomstandigheden geen spelbreker waren voor het enthousiasme en de gezelligheid van de groep. We kijken uit naar de volgende bijeenkomsten en hopen op nog meer mooie vangsten en leerzame momenten.

Na afloop werden de deelnemers getrakteerd op een drankje en heerlijk broodje Bal of Kip. Tijdens de gezellige nazit groeiden zoals gebruikelijk de vissen, de vangsten en ja ook dit keer was het de allergrootste die nog net kon ontsnappen, u begrijpt het al, visserslatijn hoort er uiteraard bij!

Schroom nou niet en doe ook eens mee aan één van de vele leuke activiteiten van de club, je vind alles op de website www.visseninzeewolde.nl