Sport vissende Polderkampioenen verdedigen hun titel met succes!

Zondag, 18 augustus 2024

Sport vissende Polderkampioenen verdedigen hun titel met succes!

Zeewolde, het was zondag 18 Augustus weer tijd voor het jaarlijkse Polderkampioenschap.

Dit keer was de organisatie in handen van de hengelsportvereniging “Ons Stekkie” Zeewolde en dat was mede door een stuk ervaring uit het verleden een groot succes.

3 sectoren waarvan 1 op de dorpsgrachten waar alleen de vaste hengel techniek mocht worden gebruikt en 2 op de Hoge vaart waar de hengelkeuze vrij was.

Dat de dorpsgrachten meer vis zou opleveren was vooraf bij de lokale vissers al wel duidelijk en toch was er voor sommigen weinig keus want in alle drie de sectoren moest een evenredig aantal vissers van elke vereniging zitten. Na afloop bleek dit een juiste aanname.

De wedstrijd werd gehouden onder perfecte omstandigheden, wat vooraf al werd aangenomen was dat er op de dorpsgrachten veel meer vis werd gevangen, honderden vissen waren nodig om deze sector te winnen waar het op de hoge Vaart vooral sprokkelen was op zoek naar mooie voorn en alleen op de eindplaats werden ook nog een paar bonusvissen gevangen. De Feeder gaf geen voordeel het was vooral de vaste hengel methode die vis opleverde. Soms op grote afstand tot wel 13 meter maar soms ook op 50 cm uit de kant. De meest gevangen soorten waren Voorn en Baars, af en toe een Brasem en of Karper/Giebel.

De verenigingen selecteerden hun beste maar vooral gezelligste vissers omdat de wedstrijd weliswaar om prijzen gaat maar de gezelligheid voorop staat. Na afloop kwam dan ook iedereen bij elkaar om er gezamenlijk de warme maaltijd te benutten. Na te praten over de wedstrijd en iets lekkers te drinken. Restaurant Tung leverde wederom een perfect buffet waar een ieder volop van genoot. Vooraf was het tijd om de prijzen te verdelen. Het werd een éénzijdig succesverhaal met af en toe een lichtpuntje voor de niet Zeewolder vertegenwoordigers die keihard toe hebben geslagen.

Bij de Teams won “Ons Stekkie” Zeewolde met ruim 20 kilo voorsprong op de runner up HSVLD Lelystad.
Individueel bestond het podium uit louter “Ons Stekkie” vissers.

1e Kirina Raterink
23e Henk de Wit
24e Karel Teuben
25e Alex Roodenburg

De overige deelnemers boden geen vis aan ter weging

• 7 september vissen we weer een clubwedstrijd
• 8 September gaat Team Zeewolde na een gewonnen selectie voor het NK op jacht naar de Nationale titel, die
wedstrijd wordt gevist op het Kanaal door Voorn bij Hellevoetsluis.