Starters cursus roofvissen

Dinsdag, 23 juli 2024 (18:00)

Clubgebouw HSV ''Ons Stekkie'' Zeewolde

Op 23 juli is het clubhuis van “Ons Stekkie” aan de Baardmeesweg nr 4a open vanaf 18.00 uur voor ontvangst. We starten om 18.30 uur met de starters cursus roofvissen voor jong en oud(er)

Jeugd kan uiteraard eerder stoppen dan de volwassenen maar we gaan door tot 21.30 uur

Wat gaan we doen?
We doen in de vorm van een presentatie eerst een inleiding van alle mogelijkheden waarna we op de materialen, de technieken en het maken van de juiste montages zoals de dropshot, kunstaas als hard en softbaits montage, Carolina Rig, Doodaas montage, Statisch en struinend vissen ingaan. Uiteraard komt ook Streetfishing en het vissen vanaf de boot of bellyboot aan bod.
Bij mooi weer gaan we ook nog even de praktijk van het werpen in diverse stijlen laten zien.

Om een voorbeeld te geven:
Struinend vissen met kunstaas betekent actief vissen. Je loopt langs de oever van het water en werpt uit op geschikte plekken. Voor beginnende roofvissers wordt altijd aangeraden om eerst een paar keer met iemand mee te gaan die meer ervaring heeft. Zo kun je de fijne kneepjes van het roofvissen met kunstaas leren.

Een roofvisser met kunstaas neemt niet zoveel materiaal mee. Toch heeft een roofvisser vaak wel tien dingen bij zich:

•• een VISpas (verplicht)
•• een spinhengel
•• een werpmolen
•• stalen onderlijnen
•• kunstaas
•• een rugzak/schoudertas
•• een onthaaktang
•• een kniptang
•• een landingsnet (bij voorkeur rubber gecoat)
•• een onthaakmat (passend bij het formaat vis)

Je snapt het al, er is zoveel te leren en dus is het raadzaam om 23 juli aanstaande naar ons clubhuis te komen.
Experts geven uitleg en daardoor vis jij met meer succes!

We zien je graag op 23 juli 18.00 uur.