Jeugd ons stekkie slaat toe op selectie NK's 2017

Donderdag, 15 november 2018

Zeewolde 1 juli 2017 was de dag dat het voor de mannen en dame van Ons Stekkie moest gebeuren. Plaatsing voor het prestigieuze NK witvissen jeugd in drie leeftijd categorieën stond op het spel. Voor Ons Stekkie visten Nick Eestermans, Thijs Saarloos, Fabienne ter Horst, Tim Copier en Patrick van de Bovenkamp.

In de U 25 was het spannend, slechts 55 gram verschil was er op het eind af te lezen op de digitale weegschaal, in het voordeel van Patrick van de Bovenkamp, dit leverde hem de fraaie schaal in Delftsblauw, een beker, de bloemen, en een waardebon op, nog veel belangrijker is de selectie voor het komende NK in Giethoorn aan het Beukerskanaal.

55 gram op ruim 5.5 kilo vis is natuurlijk niet veel maar wel genoeg zo was zijn commentaar.

Nick werd derde en stond dus ook op het podium! helaas voor hem gingen er in deze groep maar twee deelnemers door.

In de U 20 was de strijd voor Ons Stekkie lid Fabienne anders. De eerste keer vissen op dit niveau bleek haar echter goed af te gaan, met een verdienstelijke 4e plaats en ruim 1 kg plaatste zij zich voor het NK jeugd. Ook is ze al ingeschreven voor het NK dames dus september wordt een drukke maand.

In de U 15 hadden we 2 deelnemers, Thijs Saarloos en Tim Copier. Zij werden in omgekeerde volgorde 1e en 2e en gaan beiden naar het NK, Tim won met bijna 7 kg dus het hoogste dag gewicht overall!