verslag 1e jeugd witviswedstrijd 05-08-'21

Eerste jeugd viswedstrijd HSV Ons Stekkie Zeewolde 05-08-2021

Het weer was super deze dag, het bleef gelukkig droog en het zonnetje was heerlijk. Aan de waterkant hadden we uiteindelijk toch nog een leuke opkomst van veertien jeugdleden voor de eerste jeugd witviswedstrijd dit jaar georganiseerd door HSV Ons Stekkie in Zeewolde.

Om 18:00 uur waren de meesten jeugdleden aanwezig. Na een korte uitleg over het aanmaken van het voer door onze voorzitter Jan van de Bovenkamp kreeg iedereen wat voer, maden en pinkies en na het startsignaal kon de wedstrijd om 18:30 uur beginnen. Al snel lagen de eerste visjes op de kant om daarna uiteraard weer veilig in het water te worden teruggezet. Er waren veel ouders aanwezig om de jonge vissertjes te helpen. De sfeer was uitstekend en er werd spontaan door één van de ouders op ijsjes getrakteerd. Hartelijk dank hiervoor. Het bleef tot de laatste minuut spannend tussen een aantal deelnemers waaronder de eerste en tweede plek. Iedereen heeft vis gevangen en in totaal werden er 107 vissen gevangen. Na het eind signaal hadden we een aantal gedeelde plekken, maar na loting hadden we een definitieve einduitslag.

De uitslag was als volgt:
1e Noa        (15 vissen)
2e Sil           (15 vissen)
3e Anthony  (12 vissen)
4e Luke       (11 vissen)
5e Yorick     (11 vissen)
6e Sonia      (9 vissen)
7e Gerjan     (8 vissen)
8e Yara         (6 vissen)
9e Sidney     (4 vissen)
10e Levi        (4 vissen)
11e Stas        (3 vissen)
12e Wesley   (3 vissen)
13e Stefano  (3 vissen)
14e Liora      (3 vissen)

De prijzen werden uitgereikt door Jan van de Bovenkamp en Marco Roest. Wat een geslaagde dag was het weer geworden mede dankzij de ondersteuning van Fabiënne ter Horst en Patrick van de Bovenkamp.
Zowel de deelnemertjes als de organisatie heeft zich prima vermaakt. Iedereen dan ook hartstikke bedankt en op naar de volgende jeugdviswedstrijd op
26 augustus 2021.